Vad är din civila status?
Status.
Status.
Skild - vilket inte är samma sak som singel
Civil status = civilstånd
Singel sen på dagen en vecka tillbaka.
Det där har jag funderat på... varför är skild ett särskilt civilstånd? Varför är det intressant information att man varit gift? Och det är konstigt att man fortsätter vara Fru fast man är skild... Fast det vore ännu konstigare att gå tillbaka till Fröken...
Gift sedan 5 år.
Det där har jag funderat på... varför är skild ett särskilt civilstånd? Varför är det intressant information att man varit gift? Och det är konstigt att man fortsätter vara Fru fast man är skild... Fast det vore ännu konstigare att gå tillbaka till Fröken...
Konstiga svarsalternativ. Flera av de där är ju inte civilstånd och det fattas flera andra.
Skild men svarade Singel för att det ligger närmast.
Jag är singel men jag dejtar
Gift. Firar 30-årig bröllopsdag om ca en vecka!
Gift sedan många år.
Dum fråga kanske, men vad innebär begreppet "Dejtar"? Dejtar man någon då eller räcker det med att man är beredd att dejta någon?
Och efter ett antal dejter (tillfällen) så beslutar man väl sig om man ska bli tillsammans eller inte. (Alternativt kan man bli "bara" vänner också). Har hört ibland att folk dejtar i flera år. Verkar underligt tycker jag.
Singel sen några år, vilket just nu betyder öppen för förändring om tillfälle skulle ges, men bara om det känns otroligt rätt och nödvändigt. Uppskattar att vara själv efter flera långa förhållanden och tycker det är okej eftersom sex finns tillgängligt på flera håll om lusten faller på. Men vet inte om kk´s kallas för dejter eftersom man inte har förhållande i sikte?
Jag är Fru. Gift sedan många år.
Jag är gift.