Osams med mamma, overdriver jag?
Hej! Jag hoppas att det finns någon där ute som orkar läsa, mår så dåligt och behover verkligen någon som säger sin åsikt!
Bakgrundsfakta:
Min pappa dog hastigt hösten 2016, mamma och pappa hade varit ihop i över 30 år. en månad senare berättar min mamma att hon börjar dejta och 2 månader senare så har hon hittat en ny. 6 månader senare har hon sålt mitt ?barndomshus? och nu knappt 2 år senare ska hon gifta sig med den nya mannen.
Nu till problemet, sen mamma träffade den nya har hon helt glömt bort oss barn( jag är 25 och min bror 22) vi som brukade träffas MINsT 1 gång i veckan ses nu kanske 1 gång per månad, och då måste jag åka 7 mil till dem eftersom ?det är långt till oss?. När jag var gravid så pratade mamma om hur mycket hon skulle gå med vårt barn i vagnen så att jag fick vila, nu är vår dotter 9 månader och hon har gått 20 minuter 1 gång). Jag vet att hon inte har någon skyldighet att träffa sitt barnbarn men jag blir så ledsen när hon tjatat i 9 månader innan om att hon ska hälsa på oss ofta och hjälpa till ofta för hon vill ha en bra relation till min dotter . Hon är även ful på det sättet att hon säger att vi två ska ses, men sen när jag ser henne komma så är hennes nya med ändå. Hennes nya är ingen jag gillar, när
Vi bjuder till kalas eller dyl pillar han bara på telefonen och pratar bara när jag får prata om dig själv. Hon pratar bara skit om min bror och då börjar jag undra vad hon säger om mig. På vår dotters dop skulle hon baka och läsa en text, 2 timmar innan dopet skickar hon ett sms och säger att hon inte tänker läsa texten och att hon inte bakat. De går även och kallar hennes nya för morfar, utan att fråga oss om det är ok( viket vi inte tycker) har jag rätt att vara lite sur på henne eller överreagerar jag?