• Malinkens1

Någon mer som blivit gravid efter utomkveds?

Hur gick det för er?

Har precis plussat och blev sååå glad. Men så som ett brev på posten kom även oron. Har känt mig frossig och känt av lite mer på hö sida, där jag hade ett utomkveds i början på året.

Vill så gärna att det ska ta sig rätt denna gång! Men frossa/sjukkänsla var ett av symtomen sist. Nån annan som varit med om samma och hur gick det?

• Svar på tråden Någon mer som blivit gravid efter utomkveds?
  • EpicNurse

Frossa och sjukdomskänsla är inget symtom för x, utan ett graviditetssymtom.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Malinkens1

Ja får hoppas det beror på det denna gång! Kan inte minnas att jag kände så med mina första barn men däremot med x et.

Men ger lite hopp, tack :)

• Anonym (Tjej)

Jag har blivit gravid 2 ggr efter utomkvedes. Valde abort första och fick barn andra. Upplevde inga svårigheter att bli det och har tagit bort en äggledare. Fick du ta bort din?

• Malinkens1
    Anonym (Tjej) skrev 2018-06-26 08:16:25 följande:

Jag har blivit gravid 2 ggr efter utomkvedes. Valde abort första och fick barn andra. Upplevde inga svårigheter att bli det och har tagit bort en äggledare. Fick du ta bort din?

Nej jag tog aldrig bort den utan fick cellgifter. Därför känner jag mig lite rädd. Tyckte att det kändes som att det var vä som släppte denna gång men så fort jag får känningar på hö sida blir jag orolig. Ska försöka få en tid hos gyn till kanske nästa vecka. V 5. Fast vet inte om de ser redan då.
  • EpicNurse
    Malinkens1 skrev 2018-06-26 09:02:22 följande:

Nej jag tog aldrig bort den utan fick cellgifter. Därför känner jag mig lite rädd. Tyckte att det kändes som att det var vä som släppte denna gång men så fort jag får känningar på hö sida blir jag orolig. Ska försöka få en tid hos gyn till kanske nästa vecka. V 5. Fast vet inte om de ser redan då.

Hos oss är det rutin att kvinnor som haft utomkveds tidigare får göra ultraljud efter v 6+ för att se så det sitter rätt! Tror bara du blir mer orolig av att göra ultraljud så himla tidigt som v5 mtp att det är stor risk att man inte ser något..
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Malinkens1
    EpicNurse skrev 2018-06-26 09:33:10 följande:

Hos oss är det rutin att kvinnor som haft utomkveds tidigare får göra ultraljud efter v 6+ för att se så det sitter rätt! Tror bara du blir mer orolig av att göra ultraljud så himla tidigt som v5 mtp att det är stor risk att man inte ser något..

Okej, tack!!????
  • Malinkens1
    Malinkens1 skrev 2018-06-26 10:41:51 följande:

Okej, tack!!????

Blir frågetecken från mobilen, vet inte varför. Tack iaf
  • Anonym (Frossa)

Jag har aldrig haft utomkvedes men har däremot alltid känt mig sjuk och frusit kopiöst första veckorna under mina graviditeter ( som resulterat i 3 barn+1ma)

• Malinkens1
    Anonym (Frossa) skrev 2018-06-26 22:29:20 följande:

Jag har aldrig haft utomkvedes men har däremot alltid känt mig sjuk och frusit kopiöst första veckorna under mina graviditeter ( som resulterat i 3 barn+1ma)

Kanske är en reaktion på hormonerna då, jag kopplade det samman med utpmkvedes då jag kände mig så inflammerad på nå vis. Men tack :) känns hoppfullt att det iaf inte är ett symtom. Ska få gå på vul tidigt.
Svar på tråden Någon mer som blivit gravid efter utomkveds?