• EhxJ

Vilket lillebrors-namn passar med Henning?

Vi står och väljer just nu mellan dessa två alternativ till lillebror. Vad tycker ni passar bäst tillsammans med storebrors namn Henning? Ellis finns sedan tidigare i släkten, Hannes har ingen speciell betydelse men vi tycker det är fint (lite samma klass kanske som Henning)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket lillebrors-namn passar med Henning?
  • gisela85

Tycker inte att några av namnen passar för att vara helt ärlig, hade det stått Elis och Johannes så hade både namnen passat men Ellis och Hannes passar verkligen inte med Henning.

Henning är ett gammalt, klassiskt namn som har använts flitigt och länge i Sverige.
    Ellis är ett väldigt engelskt namn och som historiskt är väldigt ovanligt i Sverige men av de som hette det var majoriteten kvinnor och då som smeknamn för Elisabet.
    Hannes är ett väldigt modernt namn i Sverige, det börjades först användas på riktigt det senaste två-tre decennierna.

• gisela85

Några andra namn som jag tänker passar väl med Henning:

Svante, Algot, Ture, Julius, Alvar, Alex, Allan, Edvard, Ruben, Olof, Emanuel, Knut, Valdemar,  Albert, Herman, Ossian, Zakarias, Eskil, Einar, Leonard, Artur/Arthur, Johannes, Fabian, Alfons, James, Holger, Gunnar, Harald, Sven, Måns, Ivan, Bertil, Hilding, Manfred, Seth, Helmer, Malkolm, Tore, Charles, Jon, Ragnar, Truls, Gösta

• senalena

Jag skulle säga att Hannes passar bättre med Henning av de två förslagen.

Andra namn i samma anda som Henning skulle vara:
    Tord
    Assar
    Sixten
    Gunnar

• fluu

Tycker inte heller att något av namnen passar, men Hannes är något bättre.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gurkan25

Jag tror Hjalmar skulle passa väldigt fint med Henning!

Benjamin 24/12-2017
  • gisela85

Ytterligare några namn värda att fundera på:

Hampus, Linus, Rasmus, Mikael, Kristian, Mathias, Markus, Martin, Kristoffer, Johan, Pontus, Valentin, Alexis, Bror, Uno, Manne, Åke, Bruno, Louis, Konrad, Natanael, Patrik, Tomas, Helge, Henrik, Jan, Andreas, Peter, Leopold, Hilmer, Niklas, Torsten, Agaton

• gisela85

John, Daniel, Joel, Simon, Folke, David, Tor, Levi, Jonas, Robert, Tobias, Elof, Gottfrid, Joakim, Lars, Paul, Evert, Sture, Lorentz, Petter, Alf, Georg, Mauritz, Enoch, Fredrik, Konstantin, Richard, Verner, Amandus, Arnold, Klas, Alrik, Efraim, Ernst, Gideon, Lennart, Magnus, Birger, Edmund, Sten, Abel, Abraham, Anders, Bengt, Erland, Isidor, Petrus, Esaias, Hans, Ingemar, Sigfrid, Tyko, Cornelius, Fritz, Mats, Per, Rolf

• gisela85

Alexius, Bernhard, Evald, Ferdinand, Herbert, Håkan, Immanuel, Leander, Noak, Ola, Salomon, Ulrik, Botvid, Börje, Esbjörn, Gerhard, Halvar, Justus, Osvald, Eugen, Israel, Jean, Nestor, Paulus, Antonius, Fridolf, Fritiof, Mårten, Severin, Torvald, Valfrid, Yngve, Rudolf, Sigurd, Simeon

• Kusin Krakel

Hannes tycker jag nog.

Har svårt att förhålla mig till Ellis då jag aldrig sett det föeut flrutom i en annan tråd på FL och Ellis Bell.

Jag tyckee däremot att Elis och Hilding passar riktigt bra ihop.

• Soliho

Henning och Hannes känns för lika. Låter lite som hans och hennes. Ellis är ingen favorit, men tycker det passar bättre med Henning. Elis är finare tycker jag.

Andra namn som passar med Henning: Holger, Folke, Göte, Einar, Eskil.

• EhxJ

Tack för era nya förslag (vilka många namn redan funnits på vår lista tidigare). Men ny när vi har lillebror här hos oss är det bara dessa två namn som vi tycker han kan heta. Konstigt det där! Namn vi var helt säkra på innan verkar inte alls passa oss nu.

Har själv inte tänkt på namnens ursprung och att man måste följa det. Har gått på ?känsla? där vi gillade Henning för det lät mjukt och fint. Och lite samma känner vi för Ellis och Hannes, att de låter som snälla mjuka namn som rullar bra på tungan. Ni som kommenterat verkar de flesta gilla Hannes.. ni tycker inte det är för likt Henning med tanke på H och dubbel-n?

• Soliho

Vi hade Hannes med på vår lista innan vi valde Henning till sonen. Jag tycker att de är lite för lika och också att de inte riktigt passar ihop. Samtidigt spelar det ju ingen roll. Lillebror är en egen person som bara ibland kommer att nämnas i uppräkning tillsammans med storebror. Klart han kan heta Hannes om det är det namn som känns bäst.

Svar på tråden Vilket lillebrors-namn passar med Henning?