• Enrosakorv

Gravidsymtom avtar, slutat med lutinus?

Heeej!

Är gravid i vecka 6+0. Har gjort ivf och slutade med lutinus i onsdags. När jag slutade med de försvann alla mina symtom också. Inte de minsta ont i brösten, mår inte illa, känner inte ens att jag är gravid.

Är detta vanligt? Tänker om det är lutinus som gett mig symtom eller om symtom kommer och går? När fick ni symtom, hade ni symtom som kom o gick?

Tack!

• Svar på tråden Gravidsymtom avtar, slutat med lutinus?
  • Let it Rain

Har ingen erfarenhet av varken den medicinen eller IVF, men däremot låter det ju som att det är medicinen snarare än graviditeten som gett dig symptom. Att känna graviditetssymptom redan i vecka 6 låter i mina öron väldigt tidigt hur som.

Själv har jag fått graviditetssymptom först nu efter vecka 33 när bebisen är så pass stor att den trycker på de inre organen.

• Taraalina

Hej!

Ja, lutinus kan ge gravidsymptom som avtar när man slutar med dem. För mig vart det likadant vilket gjorde mig nojig så klart men idag har jag en 5 veckors bebis :) grattis till graviditeten!

• UndrandeSökare
    Enrosakorv skrev 2018-06-25 08:31:55 följande:

Heeej!

Är gravid i vecka 6+0. Har gjort ivf och slutade med lutinus i onsdags. När jag slutade med de försvann alla mina symtom också. Inte de minsta ont i brösten, mår inte illa, känner inte ens att jag är gravid.

Är detta vanligt? Tänker om det är lutinus som gett mig symtom eller om symtom kommer och går? När fick ni symtom, hade ni symtom som kom o gick?

Tack!

Om man slutar med Lutinus för tidigt så kan det leda till missfall pgr av Progesteronbrist. Min klinik rekommenderar att man fortsätter med Lutinus till v.14 för då har moderkakan tagit över helt och producerar progesteron i tillräcklig mängd. Jag har haft 6 missfall innan v.12 och skulle aldrig sluta med Progesteronet för tidigt. I mitt fall är det mitt immunförsvar som orsakar mina missfall.

Ja, Progesteron är ett gravidsymtom och det gör att man känner sig gravid. Slutar man för tidigt så är det fullt normalt att symtomen minskar eller försvinner helt enkelt för att Progesteronet minskar i kroppen.
  • Enrosakorv
    UndrandeSökare skrev 2018-06-25 10:33:00 följande:

Om man slutar med Lutinus för tidigt så kan det leda till missfall pgr av Progesteronbrist. Min klinik rekommenderar att man fortsätter med Lutinus till v.14 för då har moderkakan tagit över helt och producerar progesteron i tillräcklig mängd. Jag har haft 6 missfall innan v.12 och skulle aldrig sluta med Progesteronet för tidigt. I mitt fall är det mitt immunförsvar som orsakar mina missfall.

Ja, Progesteron är ett gravidsymtom och det gör att man känner sig gravid. Slutar man för tidigt så är det fullt normalt att symtomen minskar eller försvinner helt enkelt för att Progesteronet minskar i kroppen.

Vet många som slutat med lutinus såhär tidigt, det är vad min klinik sagt till mig och jag lyssnar på vad de säger. Tråkigt med dina missfall men så behöver ju inte fallet vara för andra. Känns ju konstigt de säger till en att sluta med lutinus om det vore en fara liksom.
  • Enrosakorv
    Taraalina skrev 2018-06-25 08:45:07 följande:

Hej!

Ja, lutinus kan ge gravidsymptom som avtar när man slutar med dem. För mig vart det likadant vilket gjorde mig nojig så klart men idag har jag en 5 veckors bebis :) grattis till graviditeten!

Tack och grattis själv :)
  • Hontmail

Lutinus ger extrema biverkningar och lurar kroppen att tro den är gravid oavsett man är det eller inte. Så grattis till plusset och njut av graviditeten och att du slipper den hemska lutinusen!

• Humlan0

Jag känner mig själv supernojig. Jag gjorde ET 9/6 och ska sluta med Lutinus idag på min testdag. Jag frågade för jag har också hört att man håller på till v12 men min mottagning sa att man gör det vid FET och inte färsk ET. Vid färsk ET slutar man på testdagen. Hon sa att de körde lite längre än normalt ändå och nu ska kroppen klara detta själv. Det känns ändå skitläskigt att sluta...

Svar på tråden Gravidsymtom avtar, slutat med lutinus?