Någon som har pco och har tips?
Jag och min man har försökt få ett tredje barn i över 1 år nu utan att lyckas. Vi har nu varit hos gyn och gjort spermatest vilket såg bra ut samt att jag fått kontroll med blodprov och ultraljud. Fick på ultraljudet veta att jag hade sk ? polycystiska äggstockar?, vilket innebar många äggblåsor. Hon visade mig de största och sa att de troligen skulle ägglossa ca 4-8 dagar från vi va där.
Jag testade ägglossningsstickor och de va inte positiva under den tiden. Fick ca 2 veckor senare en känsla att jag då hade ägglossning och nu kom mensen 14 dagar efter min egen känning. Är det då någon av de mindre blåsorna som det blev en ägglossning på? El hur funkar de?
Gynekologem jag träffade sa ingenting om att det kunde va extra svårt att bli gravid när det såg ut så här utan kallade det till och med som bra äggstockar?! Nu när jag fått mensen har jag googlat massor och känner mig helt snurrig...
Någon som har liknande?
Jag har alltid mens mellan 31-38 dagars cykel så det verkar inte som jag inte har ägglossning? El kan man få mens trots ingen ägglossning?
Kan man ta nån medicin för hjälp? Läst om Pergotime...någon som vet?
Tacksam för svar :)