• mimi80

vilket namn är finast jasmine eller Leila?

svårt att välja namn till dottern och vet inte om det blir Jasmine eller Leila

• Svar på tråden vilket namn är finast jasmine eller Leila?
  • Kusin Krakel

Jag gillar Jasmin uttalat som på finska med j-ljud.

• Wifey.

Tycker båda ligger på samma "nivå", men eftersom Jasmine troligtvis kommer uttalas som Schasmin eller Khasmin i Sverige, så väljer jag Leila.

• Fillibom

Väljer också Leila.
    Kingar mer "svenskt" och kan ge barnet fördelar ex vid jobbsökande i framtiden.
    Dessutom tänker jag på "Leila" i "Leila bakar" och det ger mig positiva associationer med kanelbullar och mysiga tårtbak. Skrattande

För mig personligen hamnar Jasmine lite i samma fack som Vanessa och Michelle - lite "white trash". Men det är ju bara min åsikt.

Om du nu bor i Sverige, förstås.

• mimi80

Tack för era svar.. väldigt svårt med namnet gillar jasmine med j-lud och även leila tycker det låter så mjukt. blir svårt..

• mimi80
    mimi80 skrev 2018-06-23 16:12:03 följande:

Tack för era svar.. väldigt svårt med namnet gillar jasmine med j-lud och även leila tycker det låter så mjukt. blir svårt..

Fillibom skrev 2018-06-23 16:10:58 följande:

Väljer också Leila.
    Kingar mer "svenskt" och kan ge barnet fördelar ex vid jobbsökande i framtiden.
    Dessutom tänker jag på "Leila" i "Leila bakar" och det ger mig positiva associationer med kanelbullar och mysiga tårtbak. Skrattande

För mig personligen hamnar Jasmine lite i samma fack som Vanessa och Michelle - lite "white trash". Men det är ju bara min åsikt.

Om du nu bor i Sverige,

Jo stämmer nog :) ska fundera på det :)
  • senalena

Leila, enkelt och svårt att göra förkortning av.

• Glinda från Oz

Jag gillar Jasmine bäst, uttalat som blomman (schasmin)

• fluu

Leila är himla vackert. Jasmine har många olika uttal och det stör mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Purgöka

Leila låter lite som en rökande alkiskärring med lila blommiga kläder och en fet katt i en förortsetta. Samt ilsken mot alla på Facebook fast hon egentligen har faktafel i allt hon tycker.

Så jag röstar för Jasmine. Väldigt vackert namn.

• mother90

Tycker att Leila är vackrast, låter söt till en liten flicka och väldigt ovanligt till småbarn nu för tiden somt vuxet till en vuxen kvinna så jag röstar Leila!

• Nimzay

Gillar väl egentligen inget av dem jättemycket men jag tycker nog Jasmine är finast.

Svar på tråden vilket namn är finast jasmine eller Leila?