Error skrev 2018-06-21 08:46:06 följande:
Har märkt att det här med att ?komma till insikt? är ett väldigt vanligt begrepp sverigedemokrater slänger sig med, men vad jag undrar är vad ens personliga åsikter har att göra med att komma till insikt. Visst man kan ju googla fram hur många argument som helst och i synnerhet använda sig av medier som koncentrerar sig på att skriva om när invandrare fuckar upp samhället, men det förblir ändå din personliga världsbild och historien består.
Har man kommit till insikt om hur saker och ting står till så kan man väl (i alla fall delvis) grunda sina åsikter efter detta? Alltså medan man om man inte kommit till den instinkten kanske haft annorlunda åskiter
Och lol, att komma till insikt handlar ju inte precis om att googla fram argument utan det handlar ju snarare om att se sig om kring och upptäcka/medge hur saker och ting ser ut, lyssna på vad människor säger och hur de resonerar och fundera kring rimligheten till detta, ta till sig information och sätta ihop samband etc, och ja helt enkelt på allvar inse hur verkligheten ser ut. Men om du nu tror att komma till insikt handlar om att googla fram en massa argument (och kanske även att typ läsa en massa saker som man redan bestämt sig för att inte ta på allvar) då befarar jag att det blir väldigt svårt att komma till insikt för din del, kan dock trösta dig med att det nog skulle kunna funka ändå om du börjar med att ändra din uppfattning av vad komma till insikt innebär. ;)
Error skrev 2018-06-21 08:47:20 följande:
Vart jag ville komma var, besvara frågan eller låt bli.
Inte så lätt att besvara en fråga som i princip saknar svar pga av hela fråga motsäger sig redan från början...