• Nettan85

Dags att ta tag i IVF. HJÄLP!

Hej på er. När man behöver stöttning och råd tror jag detta är ett ypperligt ställe. För jag behöver lite hjälp och pepp just nu. ????????

Har försökt få ett syskon till vår son i 5,5 år nu och det är först nu det börjar tära ordentligt på mig. Vi fick vår första son som nu är 7,5 år på första försöket.

För två år sedan kollade vi upp oss och det visade sig att min mans spermier var lite långsamma och några med lite sämre kvalitet. Det omöjliggör inte en graviditet, men barnmorskan rekommenderade att kolla upp IVF.

Vi har kämpat på ett par år till nu. Jag är 33 och min man 40 år. Ingen övervikt, rökning eller annan ohälsa.

Har googlat IVF, men blir helt snurrig. Vi bor i norra Skåne, så Malmö eller Köpenhamn är det jag kollar. Erfarenheter önskas! Vart börjar jag? Vem är bäst?

Och en annan sak... om man köper ett så kallat tre-pack som verkar kosta runt 70 000:- och man blir gravid på första försöket, får man resterande pengar tillbaka då? ????

Eller ska vi testa något helt annat??

Hjälp! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-19 20:51
    Och kan också behöva lite peppande ord om hur det är att ha syskon som det är lite åldersskillnad på. Har själv växt upp med en syster som är 12 år äldre, så har alltid önskat att min son ska få ett syskon som är närmre i ålder. Men nu blir det uppenbarligen inte så. ????
    Tack snälla ni om ni orkar kicka igång denna mestadels glada tjej som nu känner sig helt stressad och uppgiven med alla vänner och bekanta runt mig som bara ploppar ut bebisar. Jag är såklart oerhört tacksam för att vi har ett fantastiskt barn och jag lider med er som är helt ofrivilligt barnlösa. Men just nu går jag igenom denna syskonsorg.

Svar på tråden Dags att ta tag i IVF. HJÄLP!