• Charlizee

BF okt/nov med 3e barnet

Hej alla fina! Tänkte starta en tråd för oss som väntar tredje barnet och har BF i oktober/november! Hade varit kul att följas åt <3

• Svar på tråden BF okt/nov med 3e barnet
  • any87

Hej, har bf i november och väntar mitt 3 e barn. Har tvillingar som är 6 år gamla och det känns att jag måste börja om med allt. Hur gamla är dina barn?

• Charlizee
    any87 skrev 2018-06-18 06:20:01 följande:

Hej, har bf i november och väntar mitt 3 e barn. Har tvillingar som är 6 år gamla och det känns att jag måste börja om med allt. Hur gamla är dina barn?

Mina är 3 och 5 år (fyller4 och 6), men håller med! Känns som man måste uppdatera sig på allt. Trodde jag skulle vara ?mindre orolig? men är mer nojjig än någonsin...
  • Fru Landström

Hej. Har också Bf i november. För min del är det lite större hopp mellan barnen. Äldsta är 10 år och yngsta 8 år. Känns verklingen som att man måste lära sig allt på nytt. I vissa län finns det tydligen grupper för omföderskor. Skulle gärna vilja gå på det för att uppdatera kunskaperna och träffa några som kanske kommer vara föräldraledig ungefär samtidigt, men verkar inte finnas där jag bor. Hur är det för er?

• any87
    Fru Landström skrev 2018-06-21 08:17:24 följande:

Hej. Har också Bf i november. För min del är det lite större hopp mellan barnen. Äldsta är 10 år och yngsta 8 år. Känns verklingen som att man måste lära sig allt på nytt. I vissa län finns det tydligen grupper för omföderskor. Skulle gärna vilja gå på det för att uppdatera kunskaperna och träffa några som kanske kommer vara föräldraledig ungefär samtidigt, men verkar inte finnas där jag bor. Hur är det för er?

Jag hade gärna velat vara i en sådan grupp. Jag vet inte om det finns där jag bor heller...
  • Charlizee

Nej känns som man ska kunna allt med tredje men känns som jag glömt allt på 4 år... vart i landet bor ni?

• Tokmamma

Hej. Hoppar på tråden. Har bf 1/10. Mina stora barn är födda 08 och 10. Känner mig lite som första gången ????

• Fru Landström
    Tokmamma skrev 2018-06-22 18:35:45 följande:

Hej. Hoppar på tråden. Har bf 1/10. Mina stora barn är födda 08 och 10. Känner mig lite som första gången ????

Mina är också födda 08 och 10. Massa saker man inte kommer ihåg från tidigare graviditeter.

Dock så har jag haft mer problem den här graviditeten som jag vet att jag inte har haft tidigare.
  • Charlizee

Vi är ifrån Sthlm men bor i norra Sverige nu.

Vad är det för problem?

Min moderkaka ligger i framvägg den här gången, med mina andra i bakvägg... hade RUL häromdagen, min man vill absolut inte veta kön men jag är sååå nyfiken!!! Är könet med på bilden?!? Upptäckte det igår, och blev väldigt fundersam....vad tror ni?

• Fru Landström

Har haft problem med blödningar, troliga foglossningar och att händerna domnar bort. Sedan började halsbrännan tidigt denna gång. Utöver detta så så upptäckte dom cellförändringar som inte beror på graviditeten så jag har fått lämna vävnadsprover och det var en väldigt obehaglig upplevelse.

Är tyvärr väldigt dålig på att tyda ultraljud så jag har tyvärr inget bra svar på om det syns.

Jag har RUL på tisdag. Både jag och min man vill veta så jag hoppas att dom kan se då. Tycker det är väldigt svårt att köpa kläder för det känns som det mesta är rosa eller blått och kalla mig gammaldags men jag är inte så mycket för att ha blått på en tjej eller rosa på en kille. Har försökt hitta neutrala färger men det mesta verkar vara slut i stl 50 och 56.

• Charlizee
    Fru Landström skrev 2018-06-23 21:50:34 följande:

Har haft problem med blödningar, troliga foglossningar och att händerna domnar bort. Sedan började halsbrännan tidigt denna gång. Utöver detta så så upptäckte dom cellförändringar som inte beror på graviditeten så jag har fått lämna vävnadsprover och det var en väldigt obehaglig upplevelse.

Är tyvärr väldigt dålig på att tyda ultraljud så jag har tyvärr inget bra svar på om det syns.

Jag har RUL på tisdag. Både jag och min man vill veta så jag hoppas att dom kan se då. Tycker det är väldigt svårt att köpa kläder för det känns som det mesta är rosa eller blått och kalla mig gammaldags men jag är inte så mycket för att ha blått på en tjej eller rosa på en kille. Har försökt hitta neutrala färger men det mesta verkar vara slut i stl 50 och 56.

Usch låter jätte tufft, och så har man barn som behöver tas hand om också... Har du fått bra hjälp? Kanske behöver du sjukskrivas?

Jag har en fantastisk barnmorska, bästa jag haft! Vet att jag kommer få kejsarsnitt och att detta blir sista barnet (man ska helst inte snittas mer än 3 ggr) så känns otroligt bra att få en så mysig barnmorska. Har mycket sammandragningar och svullna ben men annars mår jag väldigt bra. Mådde pyton första 15 veckorna så försöker njuta varenda sekund nu.

Ultraljud är så svåra att tyda. Vågar inte hoppas på en tjej, har två killar och intalar mig att det är en kille till, hihi!!

Spännande med RUL på tisdag, du får uppdatera oss om de kunde se kön

Jag är likadan men har hittat en del vitt/grått/beige så blir ett litet startkit med det
  • Fru Landström

Hej allihop.

Kommit hem från RUL nu och det visade sig att den lilla hade dött några dagar efter KUB ultraljudet.

Känner mig så lurad av kroppen som inte har visat några tecken på att något var fel, mer än att jag inte kände några fosterrörelser.

Hoppas att det går bättre för er andra!

• any87
    Fru Landström skrev 2018-06-26 13:58:13 följande:

Hej allihop.

Kommit hem från RUL nu och det visade sig att den lilla hade dött några dagar efter KUB ultraljudet.

Känner mig så lurad av kroppen som inte har visat några tecken på att något var fel, mer än att jag inte kände några fosterrörelser.

Beklagar ;( vet hur det känns, hade precis samma när jag var gravid i december ... jag har rul på tor och är väldigt orolig...

Styrkekramar till er!
  • Charlizee
    Fru Landström skrev 2018-06-26 13:58:13 följande:

Hej allihop.

Beklagar, usch vad jobbigt!!! Massa styrkekramar!
Svar på tråden BF okt/nov med 3e barnet