• mandelskrutten

HM Divided? Ok för mammor el menat för tonårstjejer?

HM Divided har mycket bra kläder och snygga även passande för oss mammor/vuxna.

Just Divided, är det menat för tonårstjejer tro?

Undrar hur varumärket är tänkt och pinsamt att gå i likadana klädet som tonårsflickor.

Hur tänker ni kring det?

• Svar på tråden HM Divided? Ok för mammor el menat för tonårstjejer?
  • mandelskrutten

Tänker man på storlekar så är det 32 - 42 då därmed vuxen storlekar.

Förvirrande just vilken ålderskategorier det är menat för.

• mandelskrutten
    Salmiakk skrev 2018-06-15 20:24:42 följande:

Men självklart kan du köpa det!

Men om jag ser en ung tjej i likadana kläder?

Smart kommer även min dotter upp i den åldern och vi kanske ser ut som tvillingar då. ????
  • Bubbel85

Målgruppen för devided är 15-25 år. Iaf var det så från starten men inte hört något annat. Sen är det väl fritt fram för vem som helst att bära vad man vill :)

• mandelskrutten
    Bubbel85 skrev 2018-06-15 20:30:46 följande:

Målgruppen för devided är 15-25 år. Iaf var det så från starten men inte hört något annat. Sen är det väl fritt fram för vem som helst att bära vad man vill :)

Oj jag långt över 25 år!
  • Griseknoen35
    mandelskrutten skrev 2018-06-15 20:19:02 följande:

Tänker man på storlekar så är det 32 - 42 då därmed vuxen storlekar.

Förvirrande just vilken ålderskategorier det är menat för.

Det är små storlekar i divided just för att det ska passa målgruppen som är 15-25. Kläderna är riktade till tonåringar och yngre men det betyder inte att en 40 plus inte kan köpa kläderna om hen kan ha dem.
  • mandelskrutten
    Griseknoen35 skrev 2018-06-15 20:42:01 följande:

Det är små storlekar i divided just för att det ska passa målgruppen som är 15-25. Kläderna är riktade till tonåringar och yngre men det betyder inte att en 40 plus inte kan köpa kläderna om hen kan ha dem.

För mig passar storlekarna perfekt och jag är normal smal.
  • Bubbel85
    mandelskrutten skrev 2018-06-15 20:32:37 följande:

Oj jag långt över 25 år!

Tja fast jag är 33 och älskar kläder från kappahl som, iaf tidigare haft en målgrupp på 45+.

Divided har en del fina kläder men för min smak är den för färgstark och trendsökande. Jag gillar det mer klassiska och mer typ kontorskläder. Jag skulle inte vilja säga att divided är direkt ungdomlig utan kanske mer för den vågade och färgstarka, och det behöver väl inte ha med ålder att göra :)
  • mandelskrutten
    Bubbel85 skrev 2018-06-15 20:47:07 följande:

Tja fast jag är 33 och älskar kläder från kappahl som, iaf tidigare haft en målgrupp på 45+.

Divided har en del fina kläder men för min smak är den för färgstark och trendsökande. Jag gillar det mer klassiska och mer typ kontorskläder. Jag skulle inte vilja säga att divided är direkt ungdomlig utan kanske mer för den vågade och färgstarka, och det behöver väl inte ha med ålder att göra :)

Det jag handlar på Divided har neutrala färger och klassisk stil.

Finns om man tittar runt där.
  • Fjäril kär

Älskar mode och kläder men jag skulle aldrig ens veta på vilken avdelning ett plagg är köpt när det sitter på en person.

Exakt hur ska jag veta om dina jeans är Divided eller från Kappahls reastång?

• Fjäril kär

Bara av nyfikenhet tittade jag i garderoben bredvid mig och hittar tre toppar och en kjol från Divided.

Jag är 40 + år och kurvig.

• mandelskrutten
    Fjäril kär skrev 2018-06-15 20:55:55 följande:

Bara av nyfikenhet tittade jag i garderoben bredvid mig och hittar tre toppar och en kjol från Divided.

Jag är 40 + år och kurvig.

Haha, ingenting är omöjligt alltså ????
  • Fjäril kär
    mandelskrutten skrev 2018-06-15 20:58:52 följande:

Haha, ingenting är omöjligt alltså ????

Exakt. Sluta noja och köp vilka kläder du vill.
  • Griseknoen35
    mandelskrutten skrev 2018-06-15 20:44:59 följande:

För mig passar storlekarna perfekt och jag är normal smal.

Halva min garderob är i stl 164 från barnavdelningen och jag är 35.. kan man ha kläderna och tycker om dem är det väl bara att köpa men det ändrar ju inte målgruppen fö kläderna företaget har. Liksom om EU är vuxen och läser ungdomsböcker eller 13 och läser typiska vuxenböcker, smaken är olika oavsett målgrupp. Men får se skillnaden mellan målgrupp och verklighet.
  • Mrs Green

Jag är snart 50 och inte det minsta smal och har i alla fall några t-shirts från Divided. Men det är basic-plagg som skulle kunna vara köpta var som helst, det ser inte ut som tonårskläder. Och det är ju tur eftersom min snart-13-åring köper det mesta där och det är ju inte så kul att ha likadana kläder :) 

• Physalis

Jag brukar köpa kläder jag tycker är snygga och som passar min kropp. Om det råkar vara en herrskjorta eller en kjol från barnavdelningen bryr jag mig inte om.

Det är rätt skönt att skita i vad andra tycker. Prova ts.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden HM Divided? Ok för mammor el menat för tonårstjejer?