• Anonym (Slödder)

Mobil el berusad med bebis?

Ett spädbarn märker ju inte om en förälder är berusad?

Då skulle den ju märka om man är mobilberoende, I viss ålder kväver ju bebisen uppmärksamhet.

Men när börjar det "störa" ifall en förälder är påverkad av något?

Är det dåligt för en ett åring att bli omskött av en "icke närvarande" förälder, typ lite salongsberusad eller hög på socker?

Värre än den förälder som sitter med näsan i mobilen hela dagen???

Åsikter? Synpunkter?

• Svar på tråden Mobil el berusad med bebis?
  • Meriall

Hög på socker? Det blir man inte... eller menar du någon med diabetesproblem?

Ja jag tror det är dåligt med både mobil och berusning men berusning är värre då den föräldern inte kan skärpa till sig om något händer.

Men att inte ge uppmärksamhet är ju samma. Dock tror jag den berusade är mer "konstig" vilket också är mkt värre än distraherad, typ konstig blick och röstläge etc.

Ett ettåring är så pass stor att den vet hur föräldern brukar vara och kan tycka det är obehagligt om den är avvikande.

• Anonym (fa)

Att var berusad tillsammans med sina barn handlar ju inte bara om hur de uppfattar en, det handlar ju om den berusade klarar att ta hand om barnet, speciellt ett spädbarn. Alkohol gör att man får dåligt omdöme, det är ju inte bra när man är ansvarig för en liten bebis...

Nu har jag vuxit upp med en alkoholiserad förälder och jag är ganska övertygad om att det är värre med en full mamma än en ibland icke-närvarande mamma, det är min åsikt.

Med det sagt så försvarar jag inte mobilberoende heller, men det finns ju grader i helvetet.

• Anonym (H)

Berusad är värre , men det är pest eller kolera...

Jag har sett flera gånger att föräldrar stirade på sin mobil och gick mot röd gubbe...

Puttade ut barnvagnen först...

Som tur hann bilarna stanna.

• Anonym (Em)

Om man inte tar hand om barnet och ger det den omvårdnad och uppmärksamhet den behöver så tar det ju skada oavsett vilket som är orsaken.

Man kan ju vara berusad och fortfarande lyckas ta hand om och ge sitt barn uppmärksamhet och man kan vara helt nykter och mobilfr men ändå skita i sin unge och ge barnet stora psykologiska skador.

Det beror ju inte i första hand på vad som distraherar föräldern utan hur den lyckas uppfylla barnets behov.

• Anonym (Em)

Men håller med om ovan. Har man alkoholproblem eller annan missbruksproblematik så är det definitivt betydligt sämre for barnen än att ha mobiltelefon.

• BossHoss

Tycker kanske att har m,an problem med något missbruk så skall man inte skaffa barn

• Anonym (fa)
    BossHoss skrev 2018-06-15 12:06:18 följande:

Tycker kanske att har m,an problem med något missbruk så skall man inte skaffa barn

Din åsikt är förbjuden!! Det är ju MIN RÄTTIGHET att skaffa barn oavsett vilka begränsningar jag har!!! Det finns inga hinder, missbruk, ekonomisk situation, psykiska problem, whatever. Vill jag ha barn så ska jag få ha barn och det är samhällets förbannade skyldighet att ta hand om dem åt mig. PUNKT. 

{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Slödder)
    Anonym (fa) skrev 2018-06-15 12:21:43 följande:

Din åsikt är förbjuden!! Det är ju MIN RÄTTIGHET att skaffa barn oavsett vilka begränsningar jag har!!! Det finns inga hinder, missbruk, ekonomisk situation, psykiska problem, whatever. Vill jag ha barn så ska jag få ha barn och det är samhällets förbannade skyldighet att ta hand om dem åt mig. PUNKT. 

Haha! Men det är ju lite så!!
  • Anonym (Slödder)
    Salmiakk skrev 2018-06-15 12:02:41 följande:

Hahahahaha, hög på socker

Nu har sockerhysterin nåt gränsen!

Om du drar i dig över 800 gram socker på en timme blir du slö i huvudet, "hög" av sockret, om du är socker känslig.
Svar på tråden Mobil el berusad med bebis?