• Goldengate

Onani på gamla dar

När lusten för samlag efterhand avtar.är onani ett bra alternativ.. Vi var några äldre herrar som diskuterade kring detta. Ett alternativ som vi provade var att besöka en av de sexbutiker som har rum med stolar och soffor där man kan sitta ner och onanera och titta på varandra. Vi träffades i Helsingborg och hade mysigt tillsammans och även med andra. Detta kan varmt rekommenderas.

• Svar på tråden Onani på gamla dar
  • Anonym (?)

Intressant, vad är det som känns speciellt?
    Som kvinna skulle jag inte vilja sitta bland andra kvinnor och onanera, ibland män i så fall.

• Goldengate

Hej och tack för kommentaren! Det är nog en hel del kvinnor som onanerar tillsammans. Ibland två ibland tre. På "Taboo" har jag vid några tillfällen sett två kvinnor tillsammans som onanerar där det även finns män i salongen. m du inte har provat så kan jag rekommendera detta.

• CitronTulo

Förlåt men jag tycker att det låter rätt... sunkigt!? Att sitta i en sexbutik och runka ihop med andra män? Men trivs du med det så är det ju kul för dig!

Är det din partner som tappat lust till att ligga? Eller har du ingen partner? Annars förstår jag inte varför man hellre runkar i grupp än fortsätta ligga om man fortfarande har sexlusten i behåll!

• Goldengate

Den senaste kommentaren visar på viss okunnighet om åldrandets effekter och konsekvenser.
    För många par har sexlusten efter långa förhållanden upphört. Det finns massor av gifta par i åldern över 60 om inte haft samlag på många år. Sexologer vet att berätta om detta. 
    När det så gäller "porrbutiker" så är dessa av skiftande kvalité och utseende. Jag var själv på Taboo i dag. Städat och snyggt! Där har dom bås med soffor och TV:s står på hela tiden med erotiska filmer. Vi var tre herrar i 70-årsåldern som satt tillsammans och onanerade och hade det mysigt. I ett bås bredvid fanns två killar i mogen ålder där den ene "sög av" den andre. Trevligt att beskåda!
    Det är viktigt att trivas även när man blivit lite äldre!

• CitronTulo

Är helt på det klara med att sexlusten kan avta med åldern! Men så verkar det ju uppenbarligen inte vara för dig!? Du är ju fortfarande kåt och viril trots ålder!
    Det var därför jag undrade över om det var din partner (om du har en sån!) som tappat lusten till sex? För jag förstår inte annars VARFÖR man väljer att runka ihop med främlingar istället för att ha sex med en partner? Men om det är hen som har tappat intresse av att ha sex med dig så är det väl härligt att du har hittat ett alternativ som du njuter av!

• Anonym (Runka bulle...)

Grupponani är fint. Minns när jag var med och runkade bulle som 14-åring.
    Det måste man ha gjort för att bli en riktig man!

Nu i vuxen ålder hade jag träffat andra kvinnor och män för att onanera tillsammans. Hälften kvinnor och hälften män.

Och att man håller på tills alla har kommit.

• Goldengate

Måhända var jag inte tillräckligt tydlig i tidigare kommentar. Det handlar om att lusten/intresset för samlag med en partner efter kanske 50 år har upphört. Då kan onani vara ett bra alternativ. Att dessutom sitta några tillsammans och onanera samtidigt som man  tittar på en trevlig film där dom har samlag kan vara stimulerande.
    Det andra inlägget tar upp de yngre killarnas onanivanor. Att det var/är vanligt att unga killar träffas och onanerar tillsammans är mer regel n undantag.
    I Expressen var för någon vecka sedan införd en artikel inför fotbollsVM. Se nedan!

Onanikravet inför fotbolls-VM

Därför uppmanar hon förbundskaptenen Fernando Santos att i sin tur uppmuntra sina spelare att onanera under mästerskapet.

? Inget gott kommer ur sexuell abstinens. Fotbollsspelare borde inte förbjudas att ha sex inför matcher, samtidigt vet vi ju att de inte är i kontakt med sina partners under mästerskapet, säger Vera Ribeiro enligt den brittiska tidningen Daily Mirror. 

Jag tycker att detta är ett mycket bra råd! De svenska spelarna bör uppmanas till samma råd!

"Hon" i artikeln är en sexolog med stor erfarenhet!

Det är nog bra om även de svenska spelarna onanerar varje dag!!!
Svar på tråden Onani på gamla dar