Pseudotvillingar - hemma med båda
Hej familjelivare!
Jag är nybliven mamma till pseudotvillingar, två tjejer på 18 månader och 2 månader. Vår plan är att inte ha storasyster på förskola utan att jag ska vara hemma med båda till augusti 2019. Underbart och fantastiskt tycker jag. Men! Jag börjar bli lite nervös. Pappan är hemma med oss nu och kommer att vara det 1,5 månad till och det är sommar så nu går det bra. Hur blir det att aktivera storasyster, hitta på roliga och utvecklande saker för henne? Speciellt till hösten! Ni som har pseudotvillingar och har haft båda hemma, hur har era dagar sett ut med aktiviteter, rutiner osv?
Har det varit tufft? Lätt? Roligt? Stressigt? Jobbigt? Kom gärna med tips! Vill inte ha svar som att sätt storasyster på förskola, vi får ju 15 h/v. Jag VILL vara hemma med båda, men vill samtidigt att deyät blir så bra som möjligt för barnen och ha en plan, idéer och inspiration :)
Kan också tillägga att jag bor på en liten ort ca 1 timme från en av Sveriges största städer. Vi har några lekplatser, simhall, lekland och museum finns i grannkommunen.