• Hemera

Kan detta minska min vikt?

Jag har fått högt blodtryck och min doktor så igår att jag till att börja behöver gå ner 8 kg fram till 1a augusti då jag ska på återbesök

Jag har ett starkt sockerberoende och är stillasittande o förstår att jag måste sluta med allt godis o börja röra på mig.

Funderar på att äta naturell yoghurt o bär till frukost, Nutrilettpulverdryck till lunch och husmanskost till middag. Vad tror ni om det?

Kan den kosten tillsammans med promenader få mig att lyckas fram till 1a augusti?

• Svar på tråden Kan detta minska min vikt?
  • Xconix

Skippa bär och frukt öht, mycket socker i sånt.

Behöver du något sött, köp stevia droppar och ha det i kaffet eller något.

• Xconix

Och det som får dig att lyckas gå ner i vikt är att räkna kalorier. Finns ingen annan metod.

Köp en köksvåg och ladda ner myfitnessapp, skriv in all information och din målvikt. Appen kommer säga hur mycket du max får äta för att gå ner. Skriv allt du äter in i appen och ät inte mer. Drick mycket vatten om dagarna för att inte bli så hungrig.

• Kodia

På pappret borde den det! Bara att sluta äta sötsaker/snacks och att röra på sig (10 000 steg/dag är ett bra riktmärke) gör ganska mycket.

Men jag tror att du kanske kommer att ha svårt att hålla dig till din diet om du äter så lite på morgon/lunch. Risken är att du blir jättehungrig på eftermiddagen och köper godis eller gör några mackor... Lägg till ett ägg till frukosten och ät t. ex. en matig sallad till lunch. (Gott så här på sommaren!)

• Glinda från Oz

Du tänker fel med lunchen och middagen, det är till lunch du ska äta mest du behöver mer energi på dagen än på natten (om du inte jobbar natt såklart)

• Hemera
    Glinda från Oz skrev 2018-06-06 16:49:20 följande:

Du tänker fel med lunchen och middagen, det är till lunch du ska äta mest du behöver mer energi på dagen än på natten (om du inte jobbar natt såklart)

Tänkte mest på att det är trevligt att äta middag med barnen...
  • nnnnnnnn
    Hemera skrev 2018-06-06 16:52:36 följande:
    Tänkte mest på att det är trevligt att äta middag med barnen...

Ät middag med barnen!

Men ta mycket sallad och rotsaker, lite/ingen sås och helt kött (inte korv, köttfärsrätter osv.).

Tex: Grillad kycklingfilé med god sås, pommes, kokta morötter och sallad.
    DU tar: filé, morötter och sallad. Ev pressad citron på.

Inte många kalorier, men barnen märker säkert inget om du inte gör en grej av det (suckar, stönar, klagar osv).

• Annita

Klarar du att hålla den dieten går du säkert ner i vikt. Jag skulle dock rekommendera fler mellanmål för att du inte ska bli alldeles för hungrig när det är dags för husmanskosten.

Jag har kört pulverdiet ett antal gånger, och man går ju ner i vikt, det gör man. Men jag hade inte fattat hur mycket socker, eller sötningsmedel, det är i pulvren! Om du verkligen vill vänja dig av med socker vore det bättre att skippa pulver, tycker jag. Har man bra disciplin funkar pulver som "snabbkur" men det är till noll hjälp om man vill bli av med sitt sockerberoende.

Svar på tråden Kan detta minska min vikt?