• any87

Doppler varje dag

Är det farligt att lyssna på hjärtljud några minuter varje dag? Jag är i v 16 och har gjort det sen v 12. Läkaren säger att det inte är farligt. Finns det ngnsär ute som har lyssnat på hjärtljud under sin graviditet och era barn är helt friska?

• Svar på tråden Doppler varje dag
  • Långbenopluto

BM brukar avråda det för att det stressar fostret.

Men om du har fått svar från en läkare, varför frågar du vilt främmande människor på nätet då?

• any87
    Salmiakk skrev 2018-06-05 17:48:37 följande:

BM brukar avråda det för att det stressar fostret.

Men om du har fått svar från en läkare, varför frågar du vilt främmande människor på nätet då?

Det är just för att bm avråder mig fr det... så det känns konstigt att alla säger olika.
  • Fliselisan

Om du mår dåligt av att inte lyssna så kan det bara bättre att fortsätta. Jag var som du men bestämde mig för max 1 g/ vecka. Sen när du börjar känna sparkar och så kan du lugnt sluta lyssna :)

• JLES

Lyssnade också en gång om dagen precis innan RUL.. Var lite hysteriskt. Inget hände dock och använde den mindre sen jag känner tydliga rörelser. :)

• any87

Tack för era svar, jag mår mycket bättre av att lyssna en stund varje dag( typ 10 sekunder) ;)

• JLES
    any87 skrev 2018-06-07 07:45:32 följande:

Tack för era svar, jag mår mycket bättre av att lyssna en stund varje dag( typ 10 sekunder) ;)

Det är lugnt! :)
Svar på tråden Doppler varje dag