• Anonym (Vid första ögonkastet...)

Vid första ögonkastet.

Sällan jag ser en kille jag känner så stark attraktion till direkt så som jag gjorde idag. Han kom in på Apoteket, vi sneglade på varandra väldigt mycket och länge. Jag fick puls och tunghäfta. Hade velat säga något. Kom inte på nånting. Väntade sen i min bil på att han skulle komma ut. De gjorde han. Han tittade sig omkring, la påsen i bilen gick in Citygross igen där apoteket ligger och kom sedan ut igen efter tre minuter. Fick för mig att han kollade efter mig. Jag kollade upp hans regnr och vet var han jobbar eftersom det var ett litet företag som bilen stod som ägare till. Jag undrar vad ska man säga, kom på några saker sen men vad skulle ni säga eller vad har ni sagt?

Bomba med förslag så jag vet till nästa gång. Tack!

• Svar på tråden Vid första ögonkastet.
  • Turms

Ta det som ligger närmast tillhands. Fråga om något, riktning till nåt ställe eller hjälp att hitta något. Sedan är det alltid bra att ge en seriöst menad komplimang och bäst om den kommer med att du vidrör personen. Inte intimt utan kanske bara ta i hand eller stryka över armen. 
    Lycka till :) 

• Anonym (Helena)

Alltså, hur hade du tänkt möta honom igen så du kan säga något till honom? Skall du söka upp honom på företaget, stalka på sociala medier eller vakta apoteket på Citygross? Om du söker upp honom på företaget (och hur göra då, du vet ju inte vad han heter: inte säkert han kör just den bilen alla dagar på jobbet). Det kan bli bra, men det kan också bli hur dåligt som helst (typ: "psyko-b*tch som söker tom upp mig på jobbet")

• Turms
    Anonym (Helena) skrev 2018-06-08 10:15:46 följande:

Alltså, hur hade du tänkt möta honom igen så du kan säga något till honom? Skall du söka upp honom på företaget, stalka på sociala medier eller vakta apoteket på Citygross? Om du söker upp honom på företaget (och hur göra då, du vet ju inte vad han heter: inte säkert han kör just den bilen alla dagar på jobbet). Det kan bli bra, men det kan också bli hur dåligt som helst (typ: "psyko-b*tch som söker tom upp mig på jobbet")

Hon skrev väl inte att det gällde just honom men för framtida händelser när känslorna faller på. 
  • Anonym (Helena)
    Turms skrev 2018-06-08 10:44:47 följande:
    Hon skrev väl inte att det gällde just honom men för framtida händelser när känslorna faller på. 
    Ojdå, ursäkta, då missförstod jag ts inlägg.
  • Anonym (underbara ögonblick)

Det där händer mig relativt ofta numera att jag får sån kontakt du skriver med otroligt attraktiva (i mina ögon) människor. Vid ett par tillfällen har det blivit så att jag övervägt att gå fram eller kolla deras reg skyltar i fall de kör bil, men inte i något fall har jag kunnat motivera mig till att kontakta dem. Ingen har gjort det med mig heller. Tror att såna ögonblick är tlll för att förgylla livet,men lite som en fylla att de går lika snabbt över och känns overkligt nästa dag.

Om man däremot möts igen och igen t ex i Icabutiken, i området där man uppehåller sig och liknande, och blickarna fortsätter vara lika starka tycker jag man kan gå fram och fråga om en dejt eller ge av ett leende så att personen blir bekräftad:) Men ha tålamod och se vad som händer. Ta inte kontakt, det är stalkervarning i så tidigt skede. Tyvärr lever vi ju inte i en Hollywoodfilm och vet ju inte vad den personen har för liv, människor i sina liv.

• Brutta888

Tack för era bra tips.

De där att fråga personen om vägen till något är bra. De jag behöver göra då är att ljuga lite eftersom jag vet var allting är som jag söker???? att just i stunden hitta på en liten lögn för den frågan månare jag lära mig. Tror att det var för att han bar förlovningsring oxå som jag bangade. Vill inte förstöra för någon. Fast ibland har jag lust att skita i det. För i den här stan så är alla heta killar alltid upptagna verkar det som.

Träffade en ny tjej som jag träffade på en handbollsmatch häromdagen och vi pratade en del om förhållande och sådär. Då kom det fram att killen jag hade sett på Apoteket är hennes killes bror. Och han är gift med en tjej som jag jobbade med innan dom träffades. Nu är dom gifta och väntar sitt andra barn. Shit vilken tur att jag inte tog kontakt med honom. Då hade ett väldigt stort gäng hatat mig och även kanske honom. Han hade dessutom varit en känd hockeyspelare som spelat i Tre kronor och i USA i ett känt lag. Eftersom han säkert har en del pengar så är det större chans att tjejen skulle förlåta honom om han skulle vart otrogen mot henne. Speciellt i den utsatta situationen hon är i. Tror att han kan vara en typ som varit otrogen innan. Hans bror hade iaf inte varit så schysst gällande det mot tjejen jag träffade. Företaget han jobbar på har bara 5 anställda och tjejen jag pratade med berättade en hel del och jag såg bilder på honom via hennes fb. Jag kommer som ni förstår inte att höra av mig till honom mer. Men nästa gång jag ser någon så ska jag fråga om vägen till något och ge en liten klapp på axeln och ett leende!????

• Anonym (Jo)
    Anonym (underbara ögonblick) skrev 2018-06-08 11:13:20 följande:
    Det där händer mig relativt ofta numera att jag får sån kontakt du skriver med otroligt attraktiva (i mina ögon) människor. Vid ett par tillfällen har det blivit så att jag övervägt att gå fram eller kolla deras reg skyltar i fall de kör bil, men inte i något fall har jag kunnat motivera mig till att kontakta dem. Ingen har gjort det med mig heller. Tror att såna ögonblick är tlll för att förgylla livet,men lite som en fylla att de går lika snabbt över och känns overkligt nästa dag.

Om man däremot möts igen och igen t ex i Icabutiken, i området där man uppehåller sig och liknande, och blickarna fortsätter vara lika starka tycker jag man kan gå fram och fråga om en dejt eller ge av ett leende så att personen blir bekräftad:) Men ha tålamod och se vad som händer. Ta inte kontakt, det är stalkervarning i så tidigt skede. Tyvärr lever vi ju inte i en Hollywoodfilm och vet ju inte vad den personen har för liv, människor i sina liv.
    Håller med
Svar på tråden Vid första ögonkastet.