• Anonym (Rädd)

Vågar inte skaffa barn igen av rädsla för missfall

Hade mitt 4 missfall i april, vecka 11. Törs inte bli gravid igen för vet inte om jag klarar ett missfall till. Till er som haft flera missfall, hur gick ni vidare?

• Svar på tråden Vågar inte skaffa barn igen av rädsla för missfall
  • Anonym (Inget val)

Hade inga barn så vi var ju tvungna fortsätta trots 4 m.f. Vi bara skulle ha barn helt enkelt! Och efter drygt 10 år så gick det. Väntar t.o.m andra barnet nu. Drömmer Men jag fick mediciner som funkade- Prednisolon 10 mg per dag.

• Anonym (Rädd)

Vad var medicinrn mot? Jag har gjort massa undersökningar men det hittade inget

• Anonym (Elin79)

Jag beklagar dina missfall, det är en lika stor sorg varje gång <3

Men du borde kräva en utredning ! Det finns massor att göra!

• Anonym (Inget val)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-06-04 21:31:52 följande:
    Vad var medicinrn mot? Jag har gjort massa undersökningar men det hittade inget
    I Sverige görs inte lika stora utredningar som utomlands eftersom de inte tror på de orsakerna. Med vissa få undantag dock om man hittar en privat läkare. Upprepade m.f kan bero på för bra immunförsvar och då hjälper Prednisolon (kortison) som dämpar immunförsvaret. Jag fick det i samband med ED, men fick m.f ändå. Höjde dosen och då gick det vägen! Det minsta du borde få testa är ju Progesteron och nåt blodförtunnande som te.x Fragmin. Och se till att ditt tsh ligger på absolut max 2,5, gärna långt under.
  • Anonym (Rädd)

Har gjort utredning, de har tagit massa prover m.m men inget avvikande

• Anonym (A)
    Anonym (Elin79) skrev 2018-06-04 21:37:20 följande:
    Jag beklagar dina missfall, det är en lika stor sorg varje gång <3
    Men du borde kräva en utredning ! Det finns massor att göra!
    Håller med
Svar på tråden Vågar inte skaffa barn igen av rädsla för missfall