Manlig utredning
Jag och min man har försökt få barn i 1.5 år. Vi har nu kommit iväg till fertilitetsmottagningen för utredning.
jag har tagit prover och dom är normala för min ålder. Undersökning av mig är utan anmärkning. Har barn sedan tidigare. Haft lätt att bli gravid förut. Är nu 39 år.
Enligt läkaren så skulle det inte vara något bekymmer för mig att bli gravid igen.
Min man. Inga barn sedan tidigare. Har lämnat spermaprover där läkaren säger att han har PRECIS på gränsen till så många spermier per "sats" som man "ska" ha. MEN det är dålig kvalitet på dom, de är för långsamma, så bara ca 40% av spermierna är "dugliga" vilka de redan fryst ner.
Nu har de tagit extra prover på min man för att reda ut VARFÖR hans spermier är slöa och med dåligt antal också.
Kromosomprover tagna men ej fått svar än.
Dock visar hans TSH låga värden, 0,42 och han hade 1.4 i januari då det också togs...så det har ju sjunkit drastiskt...
Någon som kan något om detta. Kan TSH vara orsaken?? Dock var det ju normalt i januari och då hade vi ju försökt länge då med utan att lyckas.
Någon som känner igen detta fenomen? Vad kan det bero på. Kan vi få IVF ändå? Någon som vet nåt?!? :( Berätta gärna er historia!