Min hund är oberäknelig!! Blir så besviken och ledsen
Hej, jag har en unghund, han har varit min sedan valp. Jag har märkt tyvärr att han är oberäknelig, jag vet inte när och om han kommer att bita :( Han är ganska stor redan, 16 kilo ungefär så hans käkar börjar vara ganska kraftiga = denna hund ska absolut inte bitas!!
Idag kom ett nytt exempel som gör att jag startar denna tråden. Känner mig värdelös som hundägare trots att detta inte är min första hund. Jag lekte apport med honom och vi hade det roligt, trodde jag.
Han har en lina på gården, sån som går från träd till träd och ett band ner från linan. Han var fast i den. Jag höll i bandet lite och som jag tror det, så skulle böja mig och ta upp apportleksaken.
Då plötsligt från ingenstans(hade ju gjort detta flera ggr redan) så biter han tag i min underarm, hela armen rymdes in i munnen, så stor mun har han. Han släppte dock direkt men han morrade efter släppet. Jag blev chockad, fräste till och fyade och sedan gick jag in, leken slut.
VAD TOG ÅT HONOM?? Vad tror ni?
Enligt vad jag läst på nätet så är det precis så man tränar vakthundar som skall vara arg och biter, man ger dem avstånd då de biter. Det var ju precis det jag gjorde nu... :( Fan...