• Karriärsmasen

Äntligen egentid... tips på resmål

Tjo!

Vi får alltså äntligen en kväll för oss själva igen. Sist var alltså ca 2 år sedan. Våra barn är 4 och 1,5år. Vardagslivet är galet hektiskt ( vi har båda karriärsjobb 6-17 där tillochmed VAB känns helt omöjligt och blotta tanken är ett stressmoment i sig) och avlastning känns i det flesta fall som en avlägsen dröm. Nu har vi dock fått möjligheten att lämna våra barn till deras farmor en lör-sön..... känns helt sjukt..... men det är faktiskt sant.... vi ska få en kväll för oss själva!!

Vi tänkte åka på en kryssning men det var inga vettiga hytter kvar. Tyvärr.

Vi bor i Borlänge och söker nu tips på vad vi ska hitta på för att göra det mesta av vår alldeles egna kväll. Stockholm Är ju givetvis ett alternativ, men å andra sidan så är det ju lite trist (eller?), det är ju trots allt bara en stor stad som alla andra.. betong, en massa människor och en massa bilar.

Har någon nån kul Idee på vart vi ska ta vägen? Vi har lördag lunch till söndag lunch.....ish.

Vart åker småbarnsföräldrar från dalarna för att få känna att de har ett liv som par igen, om så bara för en kväll?

// ett par som vill göra det mesta av 24 ostörda timmar.

• Svar på tråden Äntligen egentid... tips på resmål
  • riboflavin

Om jag bara hade 24 h så hade jag minskat restiden så mycket jag bara kunde, kul att tillbringa 6 av dem i bilen liksom. Jag är helt lost i regionen med borde det inte finnas fina spahotell/herrgårdar närmare er? Vitsen är väl att ni ska umgås så då är kanske platsen inte så viktig egentligen.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Aniiee

Stockholm en stad som alla andra (svenska...) fast bara större? Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Stockholm är så långt ifrån Borlänge och liknande småbyar man kan komma. I Sverige, då......

Ta en kryssning från Stockholm. Det finns garanterat hytter på något av rederierna nästa lördag. Kolla, Birka har både Seaview comfort, Seafront Lyx och Seafront Svit lediga. Yay! De har till och med direktbuss från Borlänge, så ni slipper köra!

Annars beror det ju på vad ni vill göra och vad ni gillar. Det finns tonvis med museer, teatrar, shoppingområden, parker, historiepromenader, spökhus och öar att ta sig an i Stockholmsområdet. Ni behöver ju inte stanna på malmarna.....

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kusin Krakel

Som Aniiee skriver beror det ju på vad ni vill göra. Men om det främst handlar om att umgås på tu man hand skulle jag riboflavin stanna på hemmaplan. Jag har själv inte vari på liknande semester i Dalarna så har inget specifikt ställe att rekommendera men det borde ju finnas en hel del fint.

• Duefigli

Härligt med egentid!

Vi bor inte i Dalarna men jag och maken åkte till Tällberg för en weeekend på tu man hand. Finns ju flera fina lyxiga hotell med inriktning på romantik och avkoppling. Om ni inte redan gjort det massor med gånger och tröttnat kanske det är ett smidigt alternativ?

Svar på tråden Äntligen egentid... tips på resmål