cb66 skrev 2018-05-25 13:41:49 följande:
Anledning är vår djävla vinter är kall, mörk och fasansfull. Det är blött, regnigt, deppigt och svinkallt. Man kan knappt vara ute, ungarna fryser och du måste hålla på med våta overaller, glömda vantar och kommer försent till jobbet. Från november går du in i en kass trans av sova, jobba, sova, jobba utan nån som helst ljusglimt. Dessutom landar alla räkningar från den stressiga julen på ditt bord mitt i skiten.
Så när äntligen värmen kommer och man slipper alla kläder och kan andas fritt, får knulla, dricka rosevin och ungarna är glada - då får man fan inte klaga!
Jag väntade på det här inlägget. Varför skulle jag inte ha rätt att klaga? Jag älskar kylan, då kan jag andas ordentligt, jag älskar julen med all mat, presenter och umgås med dem man älskar, jag älskar att kura ihop mig i soffan under en varm filt och läsa en bok, långpromenader i bitande kyla och en kopp varm chocklad när man kommer hem. På sommaren är det dubbelt så dyrt med alla utflykter, glassar, resor, picknickar, solskyddsfaktor att slabbas med, solbrännor, skoskav, svettigt och jävligt, hettan som gör en svimfärdig. Varför har du rätt att klaga på vintern men inte jag på sommaren?