• Lijnah120

Jobbigt situation

Jag ska börja jobba om 1 1/2 vecka och går just nu hemma med en nybliven 1 åring och en 3.5 åring.

1 åringen är supergnällig, håller på att lära sig gå.

Jag får inte gjort något här hemma eftersom han sitter fastklistrad på min höft dagarna i ett. Håller på att sluta amma honom dagtid nu, han somnar i vagnen på dagarna vilket är skönt.

Jag är orolig för hur det ska gå när jag börjar jobba - det känns jättejobbigt att lämna över en gnällig 1 åring som är mammig till max. Jag behöver pepp.

Jag vet ju att han kommer klara sig såklart. Men ändå. Någon i samma situation? Hur snabbt anpassar sig barnet efter förändring

• Svar på tråden Jobbigt situation
  • Sagast

Du behöver inte oroa dig! Barnen anpassar sig efter den som tar hand om det.

Vi hade samma situation inför att jag skulle börja jobba ovh pappan vara hemma men det gick hur bra som helst, han har inte samma behov hos honom. Allt från amning till nattning som jag tagit hand om mest löste de på andra sätt. Inga konstigheter!

Kommer gå kanon!

• Sagast

Du behöver inte oroa dig! Barnen anpassar sig efter den som tar hand om det.

Vi hade samma situation inför att jag skulle börja jobba ovh pappan vara hemma men det gick hur bra som helst, han har inte samma behov hos honom. Allt från amning till nattning som jag tagit hand om mest löste de på andra sätt. Inga konstigheter!

Kommer gå kanon!

Svar på tråden Jobbigt situation