När någon i familjen indirekt orsakar skada!!
Hej!
Har ett syskon som är äldre än mig som indirekt orsakat kroppsliga skador som gjort mig lätt handikappad.Ena gången för tio år sen ordnade hen ett jobb som gjorde att jag fick belastingskador i bägge händer.Hen gjorde det inte med flit men hens ignorans och reaktion efter skadan gjorde att jag fick ilska mot hen.Hen sa bla att jag hade nu guldgruva och kunde leva på försäkringskassan!!!!!!?????????Jag vet att jag själv har ett ansvar men har alltid haft svårt för att säga nej till hen då hen är äldre.Hen tjatade väldigt mycket angående detta jobb eftersom jag var tillfälligt arbetslös.Nu för ca 2 månader sen så blev våran ene förälder hjärtsjukt och döende.Hen ringer samma dag så vi kan åka till föräldern vilket stressar upp mig på träningen vilket ger mig ytterligare belastning skada i knäna.Hen är inte disciplinerad och gör allt i sista minuten.Belastningskadan är kvar efter två månader och börjar känna ilska mot mitt syskon igen.Finns det nån fin själ här som kan lyckas lugna min frustration?? Är väldigt bitter just nu:(