• Enrosakorv

Hur länge väntade ni mellan ivf försöken?

Ska göra vårt tredje ivf försök nu. Fick 14 ägg och 13 befruktade första gången, en blastocyst till mig, inget till frysen. Nu sist 10 ägg, 7 befruktade men inget av de klarade sig :( Nu har jag fått mens, kan man köra på med ivf på en gång eller måste man ha blödning emellan fast man bara gjort äggplock?

Någon med erfarenhet? Hur länge väntade ni emellan?

• Svar på tråden Hur länge väntade ni mellan ivf försöken?
  • authentic
    Enrosakorv skrev 2018-05-14 11:31:36 följande:

Ska göra vårt tredje ivf försök nu. Fick 14 ägg och 13 befruktade första gången, en blastocyst till mig, inget till frysen. Nu sist 10 ägg, 7 befruktade men inget av de klarade sig :( Nu har jag fått mens, kan man köra på med ivf på en gång eller måste man ha blödning emellan fast man bara gjort äggplock?

Någon med erfarenhet? Hur länge väntade ni emellan?

Jag gjorde mitt tredje försök nu i mars men det lyckades inte. Fick ut 17 ägg men ingen av de 5 blastocysterna som levde vid planerad insättning såg bra ut. 

Eftersom det inte blev någon återföring så räknas inte försöket och jag ska få köra på korta protokollet nu på nästa mens direkt. Det ska inte vara några problem alls.

Först så fick jag alltså mens direkt efter ÄP eftersom det inte blev återföring och så väntar jag nu på min nästa mens som jag ska starta med sprutorna på.
  • Solen2

Jag väntade en mens för att ta igen mig lite mentalt och för att få leva normalt någon vecka. Det blev två behandlingar m resp äggplock och återföring före sommaren och två efter sommaren.

Att det var sommarstängt var också riktigt skönt. Att få koppla bort, göra lite extra roliga saker och ladda med ny energi inför nya behandlingar.

• Marcellan

Jag upplever att kliniken bestämmer. Vi gjorde första försöket i januari, sen bytte vi från korta till långa protokollet och andra försöker var i mars. Ingen återföring nån av gångerna. (Vi fick f.ö. besked att första gången inte räknades då de ej fanns kvar ägg att plocka ut.)

Nu är det snart dags för ett till långt protokoll. Börjar spray på onsdag. Mentalt blir man slutkörd samtidigt som det är viktigt att fortsätta försöka.

• Marcellan

Förtydligar: fick bara blödning efter äggplock denna gång, och räknar det som mensdag 1 för nästkommande behandling. Ingen "riktig" mens mellan gångerna alltså.

Svar på tråden Hur länge väntade ni mellan ivf försöken?