• Anonym (Steffo1978-3)

Drogtest-att genomgå med

Har fått tag i arbete som kräver drogtester, både vid anställning (görs i hår) och slumpmässigt (görs i urin).

Senast jag blev utsatt för ett slumpmässigt test fick jag ta mig till en extern lokal där provet tas.

Sköterskan tyckte jag hade för mycket kläder på mig, byxor, t-shirt och en ylletröja.

-Du får klä av dig, det är får många fickor på byxorna och för mycket kläder överhuvudtaget.

Kalsongerna fick jag behålla in på toaletten. Fick inte klä på mig förrän hon förseglat provet och grejat efteråt.

Hur vanligt är detta? Har aldrig behövt klä av mig för ett drogtest tidigare.

Vad säger folk?

Känns lite överambitiöst att klä av sig i underkläder??

• Svar på tråden Drogtest-att genomgå med
  • Anonym (.)

Nu har jag aldrig gjort något drogtest men det var väl enbart för att du inte skulle ha smugglat in lite externt drogfritt kiss från en (exempelvis) kompis.

Inget att bli jätteupprörd för enligt mig...

• smulpaj01

Låter inte märkligt alls. Jag har tagit drogtest många gånger, jag har aldrig behövt klä av mig. Men jag har alltid haft tajta kläder på mig så det syns att jag inte kunnat smuggla in något.

• Anonym (Steffo1978-3)

Nja, kanske inte upprörd men lite förvånad är jag allt.

Det kunde räcka med att ha tömt fickorna tycker jag.

Det är illa nog att kissa på beställning, att avtvingas kläderna känns lite DDR-mässigt eller vad man ska säga.

• felicityporter

Det låter helt sjukt att behöva klä av sig! Aldrig upplevt det, oavsett hur tjocka kläder, fickor, hur många lager jag haft osv. Har till och med fått ta med handväska in på toan, men har ibland valt att lämna den på ett låst personalrum av praktiska/hygieniska skäl.

Har lämnat många drogtester på ungefär 5 olika ställen.

• Anonym (Undrar)

Vad arbetar ni med som får lämna drogtest?

• smulpaj01
    Anonym (Undrar) skrev 2018-05-13 19:06:22 följande:

Vad arbetar ni med som får lämna drogtest?

Flygvärdinna
  • Anonym (Steffo1978-3)

Arbetat inom tung tillverkningsindustri.

• Anonym (Undrar)

Jag jobbar som socialsekretare och hos oss (kommun) verkar det inte blir aktuellt med dtester om det inte finns underlag för det. Tack för svar!

Svar på tråden Drogtest-att genomgå med