• Jblomerus

Vad händer med min kropp?

Hej! För att göra detta kort så har jag endo och även nyligen fått reda på att jag har PCO (i mars). Har även högt prolaktinvärde som jag ska göra MR för denna månad.

Men sedan två år tillbaka så har jag ingen känsel någon mer i brösten, alltså inga ömma eller ömma bröstvårtor mm vid PMS. Kan känna min konstiga ÄL (om det ens är det). Jag har alltid mens 1 gång i månaden. Det kan komma 3 dagar för tidigt eller 6 dagar försent. Har aldrig skyddats oss i vårat förhållande som jag varit med nu i 7 år och aldrig blivit gravid.

Men varför har jag tappat känseln på brösten? Är det vanligt vid dessa diagnoser?

Är 6 dagar sen på mensen, tänker inte ens testa mig och få ett neg slapat i ansiktet.

Jag har ont till och från, mild mensvärk och molande, att det "rinner till" och tror att ja! Nu kommer den. Haft huvudvärk varje dag sen några dagar innan bim. Flytningar istället är mens, glatta mjölkiga/genomskinliga. Känns svullen i slidan. Tror jag kände min tapp och den var mjuk och stängd (tror jag?) Eller så var det något annat jag kände ???? inte sagt något till sambon om försenad mens då han hoppas.. Har gjort allt för att få igång mensen, sex, motion, massage osv.

Har någon någon tanke? Mvh

Svar på tråden Vad händer med min kropp?