• tikki masala

schampoo eller inte?

Man hör ju talas om alla dessa olika metoder för håret. några säger använd balsam innan  schampoo, en del säger tvätta bara håret 1 gång i veckan, en del säger tvätta bara med balsam osv.

Jag har nu de senaste två gångerna tvättat håret med bara balsam för att testa. jag tycker det blir ok. 
    Håret är fortfarande lite "oljigt" utan att det ser fett ut.

Men är det bättre att göra så? blir håret starkare? någon annan som har ännu bättre förslag?

• Svar på tråden schampoo eller inte?
  • Monchichier

Jag måste tyvärr vara tråkig och säga att du måste testa dig fram till vad som passar ditt hår bäst.

Det som fungerar i mitt hår kommer troligtvis inte fungera i ditt.

Vad har du för sorts hår? Lockigt/rakt, tjocka hårstrån eller tunna? Volym/platt?

• tikki masala
    Monchichier skrev 2018-05-11 20:57:05 följande:

Jag måste tyvärr vara tråkig och säga att du måste testa dig fram till vad som passar ditt hår bäst.

Det som fungerar i mitt hår kommer troligtvis inte fungera i ditt.

Vad har du för sorts hår? Lockigt/rakt, tjocka hårstrån eller tunna? Volym/platt?

Jag har rakt hår, mellantjockt hår skulle jag säga.
  • Emerencia

Tvättar en gång i veckan med enbart balsam, gjort i snart 3 år. Någon gång extra om det behövs. Mitt hår har aldrig varit så fint som nu, trodde inte mitt hår kunde nå ner till rumpan som det gör nu. Testa dig fram vad din passar. Men oavsett, shampoo och silikon är två stygelser mot håret.

• Herrman Hedning

Det är 5 år sedan jag anväde schampo. Mott hår har tjock och fin kvalite. Det stinker inte hårbottentalg utköst av kemikalieirritation. Efter några månader klipper man bort ev fett. Tror inte jag kommer anvämda schampoo mer alls i mott liv eftersom jag bryr mog om lukt och utseende

• Herrman Hedning

Skyll inte på mig om alla i blir o och alla ä blir ö. Har kontaktat datainspektionen. Tangentbordena är åt helvete o-ergonomiska

Svar på tråden schampoo eller inte?