• Vwg

Vet inte vad jag ska göra

För 4 år sedan tog min fästman livet av sig, jag är fortfarande så trasig och han är det enda jag tänker på varje dag. Jag älskar honom fortfarande mer än allt annat och jag tror inte att jag någonsin kommer kunna gå vidare, att jag kommer kunna älska någon igen. Jag har träffat en annan kille, och han vet om allt det här. Han säger att han vill vara med mig, och jag vill ju också det men jag är så rädd att inleda ett förhållande med honom. Det känns så elakt mot honom, att jag fortfarande tänker på en annan. Jag vill inte ta ifrån honom det finaste man kan ha; att vara med någon som älskar en över allt annat, någon som ser på en som att man är hela dens värld. Och jag vet att jag aldrig kommer kunna känna så för någon igen, jag tycker ju om den här killen och jag är förälskad i honom, men inte alls som jag var med min fästman. Jag är så rädd att aldrig kunna älska igen.

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Rudbeckius

Smärtsamt. Det finns en sajt som heter sorg.se som handlar om sorgbearbetning.  Den är bra, kolla den.

Har du haft möjlighet att träffa terapeut? Det låter som om du behöver gå djupare för att kunna komma igenom och acceptera det som hände.

• Anonym (Jo)
    Rudbeckius skrev 2018-05-11 11:35:24 följande:
    Smärtsamt. Det finns en sajt som heter sorg.se som handlar om sorgbearbetning.  Den är bra, kolla den.

Har du haft möjlighet att träffa terapeut? Det låter som om du behöver gå djupare för att kunna komma igenom och acceptera det som hände.
    Håller med
  • Vwg
    Rudbeckius skrev 2018-05-11 11:35:24 följande:

Nej det har jag inte. Har haft svårt att tro att det skulle hjälpa
Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra