• Trullis82

Ovitrelle

Hej!

Igår tog jag min första Ovitrelle spruta. Hur lång tid tar det innan ägget släpper?

Hur många av er har lyckats på första Ovitrelle?

• Svar på tråden Ovitrelle
  • Jag är bara jag

Man räknar med runt 36 timmar. Ovitrelle är ju endast till för att verkligen säkerställa att ägget verkligen lossnar- det gör inte i sig att man lättare blir gravid. Det beror enbart på själva äggkvaliteten.

• Ida3434
    Jag är bara jag skrev 2018-05-11 20:24:41 följande:

Man räknar med runt 36 timmar. Ovitrelle är ju endast till för att verkligen säkerställa att ägget verkligen lossnar- det gör inte i sig att man lättare blir gravid. Det beror enbart på själva äggkvaliteten.

Lyckades på 3dje ovitrelle-kuren men fick utomkvedshavandeskap. Kommer att fortsätta med ovitrelle så fort kroppen har återhämtat sig. 
  • Jag är bara jag
    Ida3434 skrev 2018-05-11 21:44:36 följande:
    Lyckades på 3dje ovitrelle-kuren men fick utomkvedshavandeskap. Kommer att fortsätta med ovitrelle så fort kroppen har återhämtat sig. 
    Du har uppenbarligen bra äggkvalitet. Hänger ofta ihop med PCO som gör att man inte ägglossar utan måste få hjälp. Hoppas det sätter sig rätt nästa gång!
  • Dytches

Jag blev gravid första gången på ovitrelle - dock missfall i vecka 8. Har tagit en jävla massa kurer endast letrozol - ibland ägglossning o ibland inte. Men med ovitrelle gick det första gången. Hoppas att det ska gå denna gången också. Väntar bara på mens. Har pcos och endometrios

• Trullis82
    Dytches skrev 2018-05-26 19:42:29 följande:

Jag blev gravid första gången på ovitrelle - dock missfall i vecka 8. Har tagit en jävla massa kurer endast letrozol - ibland ägglossning o ibland inte. Men med ovitrelle gick det första gången. Hoppas att det ska gå denna gången också. Väntar bara på mens. Har pcos och endometrios

I torsdags fick jag rosa på pappret. Hoppades att detta skulle vara en nidblödning.

Men senare på kvällen hade det ökat o var rikligt med blod.

I ett annat forum skrev en tjej att det faktiskt finns dom som har mens blödningar även som gravida så hon tyckte jag skulle testa med graviditetstest.

I morse gjorde jag det o fick: Gravid 1-2 veckor

Men jag blöder fortfarande.

Jag vet att jag hade två ägg vid sista kontrollen. Men han trodde endast ena ägget skulle bli befruktat. Frågan är nu då om jag förlorat båda äggen el om det finns något kvar?

Jag vet ännu inte eftersom allt hände idag.

Ringde 1177 som sa att det är jätte svårt att säga vad det kan vara. Det är bara att avvakta. Men om jag börjar må dåligt skulle jag höra av mig igen.
Svar på tråden Ovitrelle