• Tihi

Vilken färg på kajal blir bäst för det här?

Om man har typiskt skandinaviskt utseende så undrar jag vilken färg på eyeliner/kajal som blir snyggast de gånger man bara drar ett streck vid övre fransraden och alltså inte ramar in hela ögat? Normalt använder jag grå och brun kajal och ibland eggplant men funderar om svart vore bättre när man bara målar upptill? Ska man ha mascara på nedre fransraden om man inte har kajal där? Ser det konstigt ut om man bara målar upptill med kajal och mascara?

• Svar på tråden Vilken färg på kajal blir bäst för det här?
  • BurningDiamond

Svart blir väldigt dramatiskt på en person med ljusa färger (hy, hår, ögon). Generellt hade jag nog rekomenderat att förtsätta med lite mjukare färger till vardags (grå, brun, aubergine osv) och ta svart till mer festliga tillfällen. Men det beror helt på din personlighet och stil!

• Tihi
    BurningDiamond skrev 2018-05-11 02:15:29 följande:
    Svart blir väldigt dramatiskt på en person med ljusa färger (hy, hår, ögon). Generellt hade jag nog rekomenderat att förtsätta med lite mjukare färger till vardags (grå, brun, aubergine osv) och ta svart till mer festliga tillfällen. Men det beror helt på din personlighet och stil!
    Jag tycker också att svart är ganska dramatiskt på bleka personer men tänkte att det kanske funkar när man bara har ett streck vid övre fransraden men jag fortsätter nog med dom mjukare färgerna som du föreslår.

• EmberEyes

Jag tycker att du ska testa med svart några dagar, bara för att känna efter. En kajal kostar ändå inte speciellt mycket, och man lever bara en gång!

• Tihi
    EmberEyes skrev 2018-05-11 15:56:45 följande:
    Jag tycker att du ska testa med svart några dagar, bara för att känna efter. En kajal kostar ändå inte speciellt mycket, och man lever bara en gång!
    Jag har redan en svart Urban Decay kajal så det var ingen prisfråga Guld i mun utan bara en fråga om bleka personer kan ha svart eller om det ser för dramatiskt och hårt ut.
  • Tihi
    EmberEyes skrev 2018-05-11 16:33:29 följande:
    Ja men då så! Då är det bara att kladda på och känna efter! Solig
    Får väl göra så men blir ändå glad om fler svarar om de tycker att det ser för hårt ut på bleka personer eller inte.
  • Hanky Panky

Jag är blek som snövit och använder alltid endast svart eyeliner och mascara. Och får mängder med komplimanger för min make up. Men kanske skulle testa brunt för att göra nåt nytt.

Och du ska absolut ha mascara på nedre fransarna. Att inte ha något på nedre skulle jag säga ser konstigt ut.
    Så länge som man skippar svart kajal under ögat och på nedre vattenlinjen. Det får ögat att se mindre ut Cool

• Tihi
    Hanky Panky skrev 2018-05-11 19:55:33 följande:
    Jag är blek som snövit och använder alltid endast svart eyeliner och mascara. Och får mängder med komplimanger för min make up. Men kanske skulle testa brunt för att göra nåt nytt.

Och du ska absolut ha mascara på nedre fransarna. Att inte ha något på nedre skulle jag säga ser konstigt ut.
    Så länge som man skippar svart kajal under ögat och på nedre vattenlinjen. Det får ögat att se mindre ut Cool
    Du ser onekligen lite blek ut måste jag säga.

Du menar att jag ska bara ska ha kajal på övre fransraden men mascara på båda?
  • Hanky Panky
    Tihi skrev 2018-05-11 20:16:22 följande:
    Du ser onekligen lite blek ut måste jag säga. smile2.gif

Du menar att jag ska bara ska ha kajal på övre fransraden men mascara på båda?
    Ja precis Skrattande

Men jag skulle satsa på flytande eyeliner istället för kajal. Finns i mängder av färger om man tycker svart är för hårt. Men det krävs lite övning Solig
Svar på tråden Vilken färg på kajal blir bäst för det här?