Hej. Ett tillfälle tror jag inte är någon fara, men håller med om att du bör göra knipövningar. Vet att det tar tid och är åh, så tråkigt, men det bör göras. Efter en graviditet och förlossning ska man kunna hoppa studsmatta, träna löpning etc utan problem, kunna leva "som vanligt" helt enkelt.
Jag kan varmt rekommendera mammamage-appen. Det kan vara marigt att hitta knipet i början, själv trodde jag t ex att man skulle knipa så in i helsefyr, men en mammamage-tränare kände på höftbenet på mig, bad mig knipa (som ett blixtlås från anus och fram) och kände en lätt rörelse vid höftbenet som tydde på att jag gjorde rätt och det var inget hårt knip alls. Men det krävs att man gör det och det krävs disciplin! Några gånger om dagen kan vara bra att aktivt träna bäckenbottenknipet. Vill bara tillägga (även om du kanske egentligen inte bett om några råd, jag bara skriver på, sorry, men ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat) är att lika viktigt det är som att knipa är det också att slappna av. Man ska inte gå runt och knipa eller hålla ett knip hela tiden, det är inte så bra.
Lycka till!