• Tjej261991

Gravid ?

Har känt massa olika symtom. Som i fredags den 4/5 kände jag kraftig mensvärk och i samma veva högg det till i nedre delen av magen på vänster sida. Och sen blev det ännu kraftigare mensvärk. Sen dess har jag haft någon form av mensvärk från och till. Och från och med igår 8/5 har jag fått ont i bröstvårtorna, och enbart bröstvårtorna. Inte hela brösten. Kan detta vara tecken på något? //Tjejen som har sån längtan efter en liten

• Svar på tråden Gravid ?
  • Anonym (Test)

Ta ett graviditetstest vettja

• Anonym (Test)
    Tjej261991 skrev 2018-05-09 10:52:04 följande:

Tog ett häromdagen som visade negativt. Däremot visade äl test positivt ????

Du kanske hade ägglossning då? Den kan ju va både senare och tidigare än förväntat vissa gånger.
  • Fia 28

Det kan lika bra vara känningar av ägglossning. Hade du haft symptom på graviditet redan förra fredan så hade nog ett test visat positivt nu.

• Tjej261991

Glömde skriva det men tog ett ägglossningstest nu den 7/5 då fick jag ett +. Men okej då kanske det trist nog bara var ägglossnings känningar:/ ?

• Anonym (?)
    Tjej261991 skrev 2018-05-09 11:05:59 följande:

Glömde skriva det men tog ett ägglossningstest nu den 7/5 då fick jag ett +. Men okej då kanske det trist nog bara var ägglossnings känningar:/ ?

Men du vet väl när du hade och ska ha mens? Och ungefär när ägglossningen är. Så förvånad blir man ju inte lixom...
  • Anonym543

Hej!! Du får gärna skriva din snapchat/instagram här så kan vi ju hålla kontakten. Jag försöker också bli gravid samtidigt som dig, och har också en sån längtan. Hade varit jätte roligt att dela det med någon!

• Tjej261991

Finns det något annat sätt jag kan ge dig det på? Vill inte skriva ut det här :/

• Anonym (K)
    Tjej261991 skrev 2018-05-10 11:02:18 följande:

Blrjade min senaste men den 17e april. Och det här med ägglossning vet men ju inget om helt 100.. Du låter uppkäftig. Sluta med det.

Haha vem är det som låter uppkäftig egentligen. Är testet negativt så är du mest troligt inte gravid eller så var det för tidigt att testa. Läs på lite om hur menscykel fungerar och när man egentligen kan bli gravid.
  • Tjej261991

Det är du som är. Och detta är väl till för att undra och fråga? Om det man funderar över? Eller har jag fel? Och stör det dig så sluta skriv :) jag tyckte du lät uppkäftig. Och har flesta olika "menskalendrar" på telefonen men alla visar inte lika. Men ursäkta mig då!

• EpicNurse
    Tjej261991 skrev 2018-05-21 09:02:48 följande:

Mens försenad men gravtest på gravtest visar negativt...????????

Då hade du antingen ingen ägglossningen eller så var den senare än vanligt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Tjej261991

Hade ju dock ett positivt ägglossningstest den 7 maj .. så vore ju konstigt om man inte hade ägglossning.. jag vet inte men..

• EpicNurse
    Tjej261991 skrev 2018-05-21 20:17:28 följande:

Hade ju dock ett positivt ägglossningstest den 7 maj .. så vore ju konstigt om man inte hade ägglossning.. jag vet inte men..

Ok. Då var ägglossning tidigast den 7:e maj, senast 9:e, eller utebliven. Så du har fortfarande ca 2-3 dagar på dig att få mens.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Gravid ?