• Frukostensvrede

Bror som snor

Hej.

Har varit utomlands i tio månader och när jag kom hem idag så fattades min stationära dator med skärm och tangentbord + lite mer grejer (värde 20.000kr+). Jag har förvarat mina grejer hos mina föräldrar i mitt gamla rum. De har inte märkt att dessa grejer har saknats.

Vi är 100% säkra på att det är min bror som har tagit dem då han har typ erkänt via sms med min mamma och gjort liknande saker tidigare. Nu undviker han oss och svarar inte på telefon.

Hur går man tillväga?

Ska man polisanmäla händelsen?

Om han lämnar tillbaka datorn fast i sämre skick, går det fortfarande polisanmäla honom?

Det här är inget jag önskar göra men efter 10 år av skit från han så har jag tröttnat. Det är nästan så illa nu så att mina föräldrar tycker att det är en bra idé med en polisanmälan.

• Svar på tråden Bror som snor
  • RJEL

Hade sagt att får jag inte tillbaka allt i de skick jag lämna de så kommer jag polisanmäla det och mamma och pappa står bakom mig.

Hade aldrig tolererat att nått av mina syskon gjort så

• Frontline

Det som var värt 20K för 10 månader sen är inte mycket värt idag..

Så vill du göra dig osams med din bror för ett par tusenlappar så anmäl det..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • RJEL
    Frontline skrev 2018-05-04 01:09:17 följande:

Spelar ingen roll.
    Den enda som förlorat på detta är ju den som blivit bestulen på saker.

Och vadå sånt som kosta 20k är inte värt så mycket 10månader senare?
    Du vet inte vad för grejer det är.
  • Frontline
    RJEL skrev 2018-05-04 01:52:18 följande:
    Spelar ingen roll. Den enda som förlorat på detta är ju den som blivit bestulen på saker. Och vadå sånt som kosta 20k är inte värt så mycket 10månader senare? Du vet inte vad för grejer det är.
    Säg nåt som var värt 20K fö4r 10 månader sen som inte har tappat i värde?
  • RJEL

Hon beskriver ju att det är olika saker som i sin helhet kostat över 20.000

Men ex. Köpte min iPhone 7 för ca 10-11månader sen. Den kostar fortf idag ca 7500:- ny. Skiljer inte speciellt mkt från då.

Hade skitit fullständigt i om sakerna inte va värt hälften längre. Man gör inte så. Ist nu när hon kommit hem från utlandet så ska hon behöva lägga pengar på dator och andra saker som har tagit.. som hon annars inte behövt göra om hon haft en bror som kan skilja på rätt och fel.

• Inga bekymmer

Konstigt resonemang! Så Ts ska bara låta det gå då tycker du? Osams har brodern sett till att bli med sitt syskon genom att stjäla! Det låter ju faktiskt som brodern behöver få ta konsekvenser av sitt handlande.
  • Inga bekymmer

Konstigt resonemang! Så Ts ska bara låta det gå då tycker du? Osams har brodern sett till att bli med sitt syskon genom att stjäla! Det låter ju faktiskt som brodern behöver få ta konsekvenser av sitt handlande.
Svar på tråden Bror som snor