• Tihi

Vad använder du från Dermalogica?

Alla är olika men jag är ändå nyfiken på vad du använder från det märket.

Jag har bara använt Skin smoothing cream hittills men tänkte köpa en rengöring nu också. Vet du någon bra för en torr hy som tar bort lätt foundation/färgad dagkräm? Vill helst slippa ansiktsvatten efteråt då min hy aldrig gillar det.  Har dom nån rengöring som tar bort både ögon-och foundation i samma produkt så att man slipper köpa två olika?

Hur är deras ögonkräm? Fuktmask?

• Svar på tråden Vad använder du från Dermalogica?
  • Emmakarlssoonn

Använder hela kitet förr torr hud förutom ögonkräm. Finns i småkit att köpa om man vill testa på innan man lägger pengar på de större förpackningarna. De räddade min hud!! Är sååå torr vanligtvis och inget har funkat innan detta. Kan varmt rekommendera cleansing gelen samt fukt misten.

• Tihi
    Emmakarlssoonn skrev 2018-05-04 00:08:16 följande:
    Använder hela kitet förr torr hud förutom ögonkräm. Finns i småkit att köpa om man vill testa på innan man lägger pengar på de större förpackningarna. De räddade min hud!! Är sååå torr vanligtvis och inget har funkat innan detta. Kan varmt rekommendera cleansing gelen samt fukt misten.
    Det finns hopp för min torra hy alltså. Tar cleansing gel bort både foundation och ögonsmink eller måste man använda flera produkter? Jag vill gärna ha ett cleansing balm eller liknande som tar bort allt på en gång så att jag slipper ögon make up remover och ansiktsvatten.
  • lindapaulinesblogg

Det är definitivt special Cleansing gel som du ska om du endast vill ha en rengöring. Dock så sa min hudterapeut att med Dermalogicas rengöring ska man två gånger. Jag har använt den under flera år och är supernöjd. Såg att de har 20% Rabatt på hela sortimentet hos Sethandsally nu. https://sethandsally.com/dermalogica/

• Tihi
    lindapaulinesblogg skrev 2018-05-06 09:10:42 följande:
    Det är definitivt special Cleansing gel som du ska om du endast vill ha en rengöring. Dock så sa min hudterapeut att med Dermalogicas rengöring ska man två gånger. Jag har använt den under flera år och är supernöjd. Såg att de har 20% Rabatt på hela sortimentet hos Sethandsally nu. sethandsally.com/dermalogica/
    Tråkigt att behöva tvätta två gånger. Det låter som att det skulle torka ut hyn mer? Tar den du nämner även bort ögonsmink?

Tycker att deras rengöringar är sjukt dyra jämfört med Clinique och Lumene som jag har använt förut. Är dom verkligen värda priset? En kräm får gärna kosta mer som blir kvar på huden men en rengöring vet jag inte om jag tycker att den är värd 400 kr? Hur tänker ni?
Svar på tråden Vad använder du från Dermalogica?