• Anonymsju

Ersättning äggledare?

Jag snubbla precis in på en tråd om en som frågade om ersättning för organförlust, och kom då att tänka på att jag för ungefär 1 och 1 halvt år sedan var tvungen att operera bort min ena äggledare på grund utav ett utomkvedshavandeskap.

Tänkte passa på att fråga om det är någon här inne som fått ersättning på grund utav en sådan sak?

• Svar på tråden Ersättning äggledare?
  • Anonymsju
    Meriall skrev 2018-05-03 15:14:13 följande:

Jag fick 15000 av trygg hansa

okej, får jag fråga hur du gick tillväga?
  • Anonymsju
    Salmiakk skrev 2018-05-03 15:23:09 följande:

Det beror på vilken försäkring du har.

Folksam har jag, trygg hansa verkar bättre nu när ja läst runt..
  • Långbenopluto
    Anonymsju skrev 2018-05-03 15:34:24 följande:
    Folksam har jag, trygg hansa verkar bättre nu när ja läst runt..
    Då måste du ringa dom och fråga om det ingår i din försäkring.
  • Meriall
    Anonymsju skrev 2018-05-03 15:33:40 följande:

okej, får jag fråga hur du gick tillväga?

Bara en vanlig anmälan, var inga problem alls. De gick med på det direkt. Jag ringde deras kundservice och pratade med den och beskrev och följde sedan instruktionerna.
  • Anonymsju
    Meriall skrev 2018-05-03 15:49:19 följande:
    Bara en vanlig anmälan, var inga problem alls. De gick med på det direkt. Jag ringde deras kundservice och pratade med den och beskrev och följde sedan instruktionerna.
    Var det långt efter det hände?
    Mitt hände förra November, så ca exakt ett och ett halvt år sedan, kan de vara försent att anmäla nu? Mådde så fruktansvärt dåligt då så att anmäla va inte mitt fokus då..
  • Meriall
    Anonymsju skrev 2018-05-03 15:56:28 följande:

Var det långt efter det hände?

Mitt hände förra November, så ca exakt ett och ett halvt år sedan, kan de vara försent att anmäla nu? Mådde så fruktansvärt dåligt då så att anmäla va inte mitt fokus då..

Tror jag väntade ett år men minns inte. Prova:)
  • Anonymsju
    Meriall skrev 2018-05-03 18:12:34 följande:
    Tror jag väntade ett år men minns inte. Prova:)
    Jag ska prata med dom imorgon!! Kommer du ihåg om det räknas som sjukdom eller olycksfall?

Tack för svaren! :)
  • GlitterLina

Man kan få ut om det ingår i den försäkringen du har. Tyvär hade tydligen inte jag det när jag blev av me mig äggledare :( så fick ingenting

• Meriall
    Anonymsju skrev 2018-05-03 18:34:26 följande:

Jag ska prata med dom imorgon!! Kommer du ihåg om det räknas som sjukdom eller olycksfall?

Tack för svaren! :)

Jag minns att jag frågade dem det när jag ringde men minns inte vad de svarade :)
  • Anonymsju
    GlitterLina skrev 2018-05-03 18:41:28 följande:

Man kan få ut om det ingår i den försäkringen du har. Tyvär hade tydligen inte jag det när jag blev av me mig äggledare :( så fick ingenting

Okej va dåligt :(

Jag har inte haft en tanke på det tills jag läste tråden om organförlust, och att man får ersättning om det påverkar en negativt..
Svar på tråden Ersättning äggledare?