• Naaataasa

Tappar andan och pupillerna försvinner

Hejsan!

Min dotter har två gånger fått ett anfall som gör mig jätte rädd. Hon är väldigt aggressiv och blir väldigt lätt arg när hon inte får som hon vill. Hon slår på en och kastar det närmsta hon hittar på personen som gjort henne arg och vill skada personen resten av dagen. Senaste två gångerna har hon blivit så ledsen när hon inte fått som hon vill och gråtit men sedan tappat andan i några sekunden medans pupillerna försvinner. Jag får ingen kontakt med henne under dessa sekunder. Vad kan detta bero på?! Jag ska så klart kolla upp detta redan imorgon på morgonen men vill gärna kolla om någon varit med om något liknade eller vet vad detta kan vara?

• Svar på tråden Tappar andan och pupillerna försvinner
  • Anonym (Epilepsi)
    Naaataasa skrev 2018-05-03 01:53:06 följande:

Hejsan!

Min dotter har två gånger fått ett anfall som gör mig jätte rädd. Hon är väldigt aggressiv och blir väldigt lätt arg när hon inte får som hon vill. Hon slår på en och kastar det närmsta hon hittar på personen som gjort henne arg och vill skada personen resten av dagen. Senaste två gångerna har hon blivit så ledsen när hon inte fått som hon vill och gråtit men sedan tappat andan i några sekunden medans pupillerna försvinner. Jag får ingen kontakt med henne under dessa sekunder. Vad kan detta bero på?! Jag ska så klart kolla upp detta redan imorgon på morgonen men vill gärna kolla om någon varit med om något liknade eller vet vad detta kan vara?

Låter som epilepsi. Jag hade det när jag va liten
  • septemberbarn08

Låter som affektkramp, våran dotter har det lite titt som tätt sedan två år tillbaka. Hon slutar andas i upp till 1 minut, svimmar oftast.

Helt ofarligt dock! Ett tips är att blåsa henne hårt i ansiktet, det brukar ge reflexen att andas in igen:)

• Anonym (Gina)

Min gissning ligger också på affekt...

Du får gärna återkomma när du vet säkert...

Svar på tråden Tappar andan och pupillerna försvinner