• darin2018

Bild på 2 grav.test efter missfall

Jag fick missfall 28/3 och har därefter inte tagit något test eftersom barnmorskan på vul sa att det inte finns några tecken på graviditet. Nu i lördags (28.4, 2 mån efter MF) tog jag ett test ganska spontant och det var positivt ganska starkt. Tog ett till idag, fortf. positivt. Hur kan det bli så länge positivt? Vad är era erfarenheter?

På bilden är det översta testet från i lördags och det undre från idag. (30.4)

• Svar på tråden Bild på 2 grav.test efter missfall
  • viseversa

Antingen är du gravid igen. Eller så har du rester kvar som itne kommit ut när du hade mf. Du måste boka en tid för att kolla upp hur det ligger till.

• Fia 28

Jag gissar på ny graviditet eftersom det är så starkt positivt.

• EpicNurse

Hm.

Om man aldrig har sett en graviditet på ultraljud, sen får misstänkt missfall och gör ultraljud men inte ser någon graviditet så MÅSTE man ta p-hCG och följa graviditetshormonet så det verkligen sjunker som vid missfall. Annars kan det ha varit för tidigt för att se något, eller ett utomkvedshavandeskap.

Den måste man också alltid ta gravtest efter missfall för att se så det blir negativt.

I detta fallet är det verkligen 50/50 samma graviditet eller ny graviditet.

Du bör omgående kontakta barnmorskan igen.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • darin2018
    EpicNurse skrev 2018-04-30 09:57:47 följande:

Hm.

Om man aldrig har sett en graviditet på ultraljud, sen får misstänkt missfall och gör ultraljud men inte ser någon graviditet så MÅSTE man ta p-hCG och följa graviditetshormonet så det verkligen sjunker som vid missfall. Annars kan det ha varit för tidigt för att se något, eller ett utomkvedshavandeskap.

Den måste man också alltid ta gravtest efter missfall för att se så det blir negativt.

I detta fallet är det verkligen 50/50 samma graviditet eller ny graviditet.

Du bör omgående kontakta barnmorskan igen.

Jag har tagit 2 blodprov men inte fått veta varken bu eller bä, bara efter det första provet blev jag tillkallad på ett till. Nu på torsdag har jag tid hos bm då hon ville göra ett vul igen. Så vi får väl se då... hatar att leva i ovisshet...
  • JuliaFV

Jag sitter i exakt samma situation som du!!!

Började blöda i vecka 5 för ca 1 månad sedan. Och blödde i någon dag, missfall. Dock ej bekräftat utav någon barnmorska. Nu två dagar innan mens så får jag positivt på två st test!!!

Hur har det gått för dig?

• darin2018
    JuliaFV skrev 2018-05-03 12:58:38 följande:

Jag sitter i exakt samma situation som du!!!

Började blöda i vecka 5 för ca 1 månad sedan. Och blödde i någon dag, missfall. Dock ej bekräftat utav någon barnmorska. Nu två dagar innan mens så får jag positivt på två st test!!!

Hur har det gått för dig?

Var idag på vul igen och konstaterades utomkvedshavandeskap. vidare till kvinnokliniken där ytterligare vul gjordes, gyn.undersökning, 3st blodprov och blev hemskickad eftersom hcg har sjunkit och de tror att kroppen tar hand om att stöta ut resten själv... hoppas det går bättre för dig, inget trevligt alls detta..
Svar på tråden Bild på 2 grav.test efter missfall