hjälp / egen vårdnad?
Hej , har tampats över 1 år nu med pappan till mitt barn. För att göra en lång historia kort.
pappan dömd för narkotikainnehav innan graviditet.
Under min graviditet var han ute och festade och tog kokain flertal gånger, bara detta var fruktansvärt jobbigt.
Det lugnade sig och vår fina son kom til världen.
Vi köpte hund och hus.
Han börjar träna 6 dagar i veckan och hann aldrig spendera tid med vår son som jag tog hela lasset med, efter en tid kommer jag på honom med att vara otrogen och har varit detta i 1 år (!!)
Han flyttar då till sitt ex och svarar ej på samtal och träffar vår son ytterst sällan under en hel sommar.
jag flyttade med sonen till en hyresrätt och pappan har ny tjej som prioriteras.
pappan träffar barnet max 3 h i veckan och senast ( vad jag vet) nyår brukade han narkotika varav dagen efter kör han mig och vår son till en matbutik ( framkom senare att han brukat narkotika så detta var utom min vetskap)
han får då ett utbrott i bilen och kör ca 100km/h på en 30 väg medans han skriker jävla hora m.m när vår son är i bilen.
Nu till min fråga - vad fan gör jag?
vad behöver jag för att få ensam vårdad?
( har betydligt mer grejer som hänt)
Är så kluven vad gäller att jag vill att min son ska ha en närvarande pappa men 3 h i veckan? det funkar inte så.
snälla kom med förslag och råd :( sonen blir 3 år i år, pratar/ frågar aldrig om pappa och ropar efter mig såfort han närmar sig. När han sov där 1 natt i veckan innan så vart han mörkrädd och gallskrek när man släckte lampan / var uppe till 10 på natten o fick kolla youtube medans pappan lirade playstation. kom hem med full blöja och vrålhungrig. så efter det har jag honom nu på heltid men livrädd att han ska kräva varannan vecka eller liknande även om intresset inte finns.
förlåt för långt inlägg, hoppas nån krake orkat sig igenom och kan tänkas hjälpa.