• Gladis84

Ägglossningssekret innan äggplock?!

På onsdag är det äggplock, men nu ikväll fick jag typisk ägglossnibgssekret på toapappret efter att jag kissade. Exakt likadant sekret som jag får varje månad vid ägglossning, och nu är jag rädd/orolig för att jag fått ägglossning innan äggplocket...att det inte kommer finnas några äggblåsor att plocka på onsdag.

Någon som varit med om liknande? :/

• Svar på tråden Ägglossningssekret innan äggplock?!
  • Grodan7

Min läkare förklarade det med att du har extra östrogen i kroppen pga hormonstimuleringen. Jag hade så redan på onsdagen när ÄP sen var på måndagen så ingen fara där. Har du kört lång eller kort protokoll? Båda har ju ägglossningshämmande läkemedel. Sen kan det i sällsynta fall ske att ÄL sker före ÄP men sekretet som i vanliga fall är ett säkert tecken kan man inte lite på för det kan alltså vara där i flera dagar i förväg. När är det dags för ÄP?

• Gladis84
    Grodan7 skrev 2018-04-28 19:36:08 följande:

Min läkare förklarade det med att du har extra östrogen i kroppen pga hormonstimuleringen. Jag hade så redan på onsdagen när ÄP sen var på måndagen så ingen fara där. Har du kört lång eller kort protokoll? Båda har ju ägglossningshämmande läkemedel. Sen kan det i sällsynta fall ske att ÄL sker före ÄP men sekretet som i vanliga fall är ett säkert tecken kan man inte lite på för det kan alltså vara där i flera dagar i förväg. När är det dags för ÄP?

Men åh, tack snälla! Känner mig lugnare tack vare din förklaring där :) Jag kör det långa protokollet, och äggplocket är nu på onsdag :)
  • Gladis84
    Jag är bara jag skrev 2018-04-28 20:05:33 följande:

Förmodligen jättevanligt. Hade jag inför alla ÄP.

Tack snälla för ditt svar! Känner mig lite lugnare nu av svaret från dig och Grodan7 :)

Du förlorade inget ägg/äggblåsa alls trots att du haft ägglossningssekret? Är orolig för att jag tappat någon äggblåsa igår...på det vaginala ultraljudet i fredags hittade dom 8 äggblåsor.. vid vårt första försök hittade dom 6 äggblåsor men bara 2 ägg i dessa blåsor. Så nästa oro är ju om jag tappat några äggblåsor med ägg i....de sa att man kunde göra det fram till äggplock, men även KANSKE hinna få nån liten äggblåsa till äggplocket.... fy, vad påfrestande detta är...och dessutom inte kunna ringa Sahlgrenska över helgen, hade känns tryggt med nån helgpersonal som man kunde ringa :)

Tack för era svar :)
  • Jag är bara jag
    Gladis84 skrev 2018-04-29 12:15:32 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Känner mig lite lugnare nu av svaret från dig och Grodan7 :)
    Du förlorade inget ägg/äggblåsa alls trots att du haft ägglossningssekret? Är orolig för att jag tappat någon äggblåsa igår...på det vaginala ultraljudet i fredags hittade dom 8 äggblåsor.. vid vårt första försök hittade dom 6 äggblåsor men bara 2 ägg i dessa blåsor. Så nästa oro är ju om jag tappat några äggblåsor med ägg i....de sa att man kunde göra det fram till äggplock, men även KANSKE hinna få nån liten äggblåsa till äggplocket.... fy, vad påfrestande detta är...och dessutom inte kunna ringa Sahlgrenska över helgen, hade känns tryggt med nån helgpersonal som man kunde ringa :)
    Tack för era svar :)
    Av 7 behandlingar slutade 5 i ÄP. En gång för få äggblåsor och en gång en tappad och resten för små. Det är dock mycket, mycket ovanligt. Man tappar aldrig alla, det kan vara den största som tappas i så fall.
  • Grodan7
    Gladis84 skrev 2018-04-29 12:10:04 följande:

Men åh, tack snälla! Känner mig lugnare tack vare din förklaring där :) Jag kör det långa protokollet, och äggplocket är nu på onsdag :)

Vad bra att du känner dig lugnare. Jag hade på lördagen två större på 21 respektive 23 mm och så var de andra 19 och ner till 13. Ingen av de släppte i förväg när det var dags för ÄP på måndagen. Lycka till på onsdag!
Svar på tråden Ägglossningssekret innan äggplock?!