• Anonym (Tomhet)

Hur skall jag må?

Fick ett konstaterat Ma i dagarna

Ett efterlängtat liv är borta, dock har inte min kropp förståt detta än. Så här går jag med ett förlorat liv i magen, en förlorad dröm och en massa känslor.

Denna lille hade så mkt kärlek som väntade. Vi hade kommit en bit på väg.

Låta naturen ha sin gång har jag fått höra, så vi gör inget nu.

Varje gång jag går på toaletten letar jag efter tecken på att naturen skall ha sin gång men den lille vill inte släppa.

Jag fortsättter ta mina vitaminer och sköter mig

Men jag vet inte hur jag skall reagera, vad skall jag känna? Jag är tom. Ibland börjar det bränna bakom ögonlocken och läppen darrar men sen försvinner det.

Jag är tom

Vad kände ni? Kunde ni gå vidare och känna igen?

• Svar på tråden Hur skall jag må?
  • Anonym (CA)

Tror inte det finns något rätt eller fel. Fick ett MA i vecka 13 ifjol, samma dag som vi hade börjat gå ut med det till några vänner. Var iväg på semester och det var lite jobbigt att hålla skenet uppe inför de andra (fick själva missfallet under ett träningspass med ett gäng främlingar som säkert undrade varför jag försvann in på toaletten tio gånger på en halvtimme, blodet bara forsade), men jag är rätt pragmatisk av mig och även fast jag är betydligt längre gången nu så tycker jag fortfarande inte att det är en människa/på riktigt förrän ungen är på utsidan. Så för mig var det inga större problem att gå vidare sen, men lite lever kvar i det att vi väntade till efter ul med att berätta den här gången.

• T90

Beklagar. Var i din sits i oktober. Blev förstörd, deprimerad helt enkelt... Hur långt gången var du och var det första graviditeten? Jag var i v 10,hade avstannat redan i vecka 6. Vår första graviditet. Vi har inte blivit gravida ännu.

Finns inget hur man "ska må". Alla reagerar olika. Jag blev som sagt riktigt nere. Var suicid ett par gånger.

Som jag ser det finns olika faser...väntan på att det ska komma igång att blöda. Vänta på att det ska blöda färdigt. Vänta på att få ägglossning och kunna försöka igen. Vänta på att bli gravid (där jag är nu). Sen om man skulle bli gravid lär man tyvärr oroa sig och vänta på ett nytt missfall. Välkommen in i gruppen bli gravid efter missfall här på familjeliv. Du är inte ensam! ??

• Anonym (Tomhet)
    T90 skrev 2018-04-28 18:15:32 följande:

Beklagar. Var i din sits i oktober. Blev förstörd, deprimerad helt enkelt... Hur långt gången var du och var det första graviditeten? Jag var i v 10,hade avstannat redan i vecka 6. Vår första graviditet. Vi har inte blivit gravida ännu.

Finns inget hur man "ska må". Alla reagerar olika. Jag blev som sagt riktigt nere. Var suicid ett par gånger.

Som jag ser det finns olika faser...väntan på att det ska komma igång att blöda. Vänta på att det ska blöda färdigt. Vänta på att få ägglossning och kunna försöka igen. Vänta på att bli gravid (där jag är nu). Sen om man skulle bli gravid lär man tyvärr oroa sig och vänta på ett nytt missfall. Välkommen in i gruppen bli gravid efter missfall här på familjeliv. Du är inte ensam! ??

Skulle gå in i v 15 men den lille sluta leva för längesedan

Vi har gjort IVF, på ngt sätt vill jag ha kvar den i magen men samtidigt få ut det så vi kan gå vidare.
  • Anonym (Tomhet)
    Anonym (CA) skrev 2018-04-28 18:11:00 följande:

Tror inte det finns något rätt eller fel. Fick ett MA i vecka 13 ifjol, samma dag som vi hade börjat gå ut med det till några vänner. Var iväg på semester och det var lite jobbigt att hålla skenet uppe inför de andra (fick själva missfallet under ett träningspass med ett gäng främlingar som säkert undrade varför jag försvann in på toaletten tio gånger på en halvtimme, blodet bara forsade), men jag är rätt pragmatisk av mig och även fast jag är betydligt längre gången nu så tycker jag fortfarande inte att det är en människa/på riktigt förrän ungen är på utsidan. Så för mig var det inga större problem att gå vidare sen, men lite lever kvar i det att vi väntade till efter ul med att berätta den här gången.

Usch då hade ni oxå kommit en bit på vägen, jag beklagar. Jag bara väntar på att blodet skall komma, men inger händer...
  • Anonym (Tomhet)
    Anonym (Tomhet) skrev 2018-04-28 18:24:30 följande:

Vi har gjort IVF, på ngt sätt vill jag ha kvar den i magen men samtidigt få ut det så vi kan gå vidare.

Så ledsen för er sorg. Tack jag går gärna med i gruppen när jag är redo
  • T90
    Anonym (Tomhet) skrev 2018-04-28 18:24:30 följande:

Okej. Ja kan tänka mig att känslorna blir dubbla...
  • Anonym (Tomhet)
    Humlan88 skrev 2018-04-28 22:06:57 följande:

Efter 4 missfallet i v 11 var det riktigt tungt

finner inga ord... jag är så ledsen för er/ dig
Svar på tråden Hur skall jag må?