Flera barn med Adhd och autism
Hejsan. Är det någon mer än jag som känner sig ensam? Jag har 2 pojkar som är födda 2009 och 2011, första pojken är diagnostiserad med medelsvår adhd och autism typ-1 min andra son är diagnostiserad med väldigt svår adhd och tidigare atypisk autism men håller på med en ny utredning eftersom det gått 4 år sedan sist. Jag är i vardagen i stort behov av avlastning dels för jag är sjukskriven och för att mina pojkar kräver så mycket, många säger att jag är en lat människa och inte vill vara med mina barn (rykten i lilla byn) och jag mår fruktansvärt dåligt över detta, alla insatser såsom BVC när dom var yngre familjebehandlare från socialkontoret efter eget önskemål, Bup och skola är helt förstående med varför jag vill och är i behov av avlastning, men andra runtomkring som inte ens har träffat barnen, (inte mig heller på flera år iaf) dom snackar bakom ryggen om hur dålig jag är. Jag gör allt jag kan och lite till men det är övermäktigt att ta hand om dom ibland, dels hatar dom varandra nästan hela tiden dom slåss (så blod sprutar) bråkar tjafsar tjuvnyps skvallrar mobbar varandra nästan 24/7 och jag måste vara närvarande hela tiden jag hinner inte ens sätta mig och bajsa, dom somnar sent pga sömnsvårigheter så jag har MASSOR att göra som jag inte hinner med, papper som ska skrivas räkningar som ska göras andravärldskriget som ska städas upp, det är ungefär som att ha 2 spädbarn med kolik men in typ 5 års tid. Hur ska jag hinna allt? Jag älskar mina pojkar sååååå mycket, vi kramas på deras villkor och leker, men man orkar inte allt.