Lämna bort katten?
Vi har en KASTRERAD hankatt på lite över 1 år gammal. Hans beteende har lett till att hela familjen men främst vår autistiska son blir sttessad. Vi har en vanlig huslatt, jag har haft katt i hela mitt liv men aldrig varit med om dess like. Vår hankatt hänger i gardinerna, biter i dem, river på dem, soffan är helt förstörd, han sover knappt utan är hyperaktiv, han biter i kläder och när någon hälsar på så biter han i deras grejor och klöser dem på byxorna.
Om han är understimulerad så är det helt otroligt då jag är hemma om dagarna, leker med och aktiverar honom. Alla leker mycket med honom och han har FLERA klösbrädor och klätterträd som han använder. Vi har provat med en kattkompis men han accepterade det inte hur mycket vi än försökte.
Vi bor i en stor lägenhet och han står och jamar vid balkongdörren och river runt dörren. Vi har gjort allt!!!!! Han har varit hos veterinär och inget fel hitttas. Mår katten dåligt över att bo i lägenhet? bör vi lämna honom till någon som kan ge honom möjlighet att gå ut? Är det normalt att en kastrerad katt är så här vild?? Vad ska vi göra??? Katten har inte haft någon mamma utan blev istället flaskuppmatd.