• raniaeeee

Gräl tog sönder glasdörr

Jag och min kille har varit tillsammans i ca 8 månader nu och känt varann i nästan 1 år snart. Vi grälade om att jag kände att han inte litar på mig och kollar min mobil ofta och frågar ''vem fan e det här'' osv när chatten är från kanske 2 år tillbaka. Jag har verkligen varit lojal och riktigt ärlig mot han till motsatsen till hon. Han ljög för mig om att han inte tog droger och så gick han på rave och tog tunga droger och sa att han inte följde med dit eller att han var på bar eller på klubb. Jag kanske har kollat hans lur 2 gngr, en gång när jag fick reda på att han ljög och en gång framför honom. Hur som helst, när vi grälade började ja slänga saker, först en taco burk av glas och sedan en plast låda, när jag slängde plastlådan slängde ja den bredvid honom och förstår att det såg ut som jag menade att kasta på honom vilket jag absolut inte skulle göra. Då blev han sur och började sparka på saker och sparkade på taco burken så den flög upp in i glasdörren, efter det slängde jag ut honom och hans grejer ner för trappan. Jag vet inte hur vi ska gå vidare, jag älskar honom men det är bara för mycket just nu. Och sedan hur ska jag fixa glasdörren.

• Svar på tråden Gräl tog sönder glasdörr
  • Vickan I

Låter ju dom en fantastisk relation det där. Hur gamla är ni? Mitt råd är att ni går skilda vägar, hur tungt det än känns just nu.

• lacrymosa

Jag hade gjort detsamma om någon kastade en glasburk och plåtburk på mig.

• nnnnnnnn

Båda har gjort så mycket fel att ni bör bryta med varandra. Ni tar inte fram varandras bästa sidor.

Så avsluta relationen.

Ring försäkringsbolaget och säg att någon av er råkade få en tacoburk i glasrutan så de får komma och ersätta den. // Eller ring glasmästare och be dem komma och ersätta rutan.
    Dela på kostnaden eller tag den själv om det bara blir bråk. Det är inte värt att något mer går sönder eller att ni börjar slå varandra för några hundra.

Fundera på vad du menar med att älska. Är det att ljuga, undanhålla saker, vara oärliga, vara svartsjuka, vara arga och aggressiva?
    Eller kan ni få detta att sluta? Dvs kan du sluta med allt detta? Kan han sluta? Och om svaret är "Nej" för någon av er - är det värt att vara ihop när ni får varandra att må dåligt?

• CA3

Bor du i en hyresrätt eller i en bostadsrätt? 

Om du bor i hyresrätt så ta kontakt med värden och berätta om den trasiga glasrutan. De kanske har avtal med någon glasmästare eller dylikt. 

• raniaeeee

Problemet med er är att ni tänker att det är jag mot honom och han mot mig när det är vi två mot problemet. Jag har aldrig haft lögner för honom och han gjorde en grej en gång och jag tycker alla förtjänar en andra chans och mycket har förändrats sen det hände. Han har t.ex skaffat ett jobb och slutat hänga med dem han hängde med då. Och jag kastade inte glasburken på honom jag kastade den långt ifrån honom utan jag kastade en plastburk bredvid honom. Det var inte meningen av honom att slå in den i glaset utan han sparkade till den lite lätt (jag såg det) och tyvärr gick den sönder. Precis efter allt så sa ja till mig själv, det är fan bara en dörr herregud, och vi är allt ifrån aggressiva men vi båda har diagnoser som gör det svårt att kontrollera oss själv när vi är ledsna. Och jag om någon har varit i hemska förhållanden så det här är bara lite smågräl för mig.

Svar på tråden Gräl tog sönder glasdörr