• fs456

Fertilitetsutredning i Umeå

När jag läser om fertilitetsutredning här så känns vår rätt ? fattig?. Vi fick ta blodprover, ingen specifik dag samt fylla i hälsodeklaration. Sen lämnade min sambo spermaprov och vi träffade läkaren som gjorde ultraljud. Thats it.

Spermaprov bra

AMH 1,1

TSH 1,38

Hon hade bara önskat fler ägg, jag är 36 snart.

Båda har abort i bagaget med annan partner.

Är det liksom inget mer vid utredning i Umeå?

Jag måste få ett ok av min läkare för vidare behandling. Men vilken behandling då? Kändes mer som hon bara ? äh haft lite otur fortsätt försöka?

Hur gick er utredning till?

• Svar på tråden Fertilitetsutredning i Umeå
  • Anonym (Anna)

Vi båda lämnade massa blodprover.

Han lämnade spermaprov.

Jag fick vul.

Sen var det klart.

De hittade bara ett fel.

Jag behövde Levaxin.

Var istället glad och tacksam att du blev avfärdad snabbt.

Det är inte roligt vara kvar i botten bland de som har det värst som har massa problem på vägen innan de äntligen får barn.

• fs456

Jo men tänker mer om de gjort en fullständig o korrekt utredning? Mkt snack om att proverna skall tas specifika dagar i cykeln etc. jag Fick ta dem när som

• Anonym (Anna)
    fs456 skrev 2018-04-22 01:22:22 följande:

Jo men tänker mer om de gjort en fullständig o korrekt utredning? Mkt snack om att proverna skall tas specifika dagar i cykeln etc. jag Fick ta dem när som

Till oss sa de:

Kvinna: lämna blodprov på dag X i cykeln.Men om du inte har mens lämna direkt. När jag sen frågade om det sa de att det egentligen kvittar vilken dag man lämnar.Enda gången det har verklig betydelse är för vissa specifika blodprover. Man säger ändå lämna den dagen IFALL det skulle dyka upp något ovanligt.Det är ju trots allt en fertilitetsutredning. Det finns i gen fertilitet som är den andra exakt lik och det finns ingen graviditet som är den andra exakt lik.

Graviditet funkar inte som vanliga sjukdomar där de flesta ser nästan exakt likadana ut.
Svar på tråden Fertilitetsutredning i Umeå