• Cansu

Lämna tillbaka fula vindruvor?

Köpte två paket vindruvor igår på Ica, 70kr paketet (!) ekologiska.

De såg fina ut men när jag nyss öppnade de var de äckliga och några mögliga med ludet vitt.

Visst har man rätt att lämna tillbaka såna dåliga varor? Framförallt så dyrt livsmedel!

• Svar på tråden Lämna tillbaka fula vindruvor?
  • Themis

Jag hade lämnat tillbaka. Vårt Ica här hade ett tag löfte om dubbla värdet tillbaka om färskvaror var kass och det var ju inte fel att få två middagar när man råkat få hem en köttbit som luktade svavel.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Cansu
    enanna skrev 2018-04-21 14:22:40 följande:

Jag skulle göra det!

Ja jag vill göra det, tycker det är fräckt att sälja dålig frukt!
  • Cansu
    Themis skrev 2018-04-21 14:34:28 följande:

Jag hade lämnat tillbaka. Vårt Ica här hade ett tag löfte om dubbla värdet tillbaka om färskvaror var kass och det var ju inte fel att få två middagar när man råkat få hem en köttbit som luktade svavel.

Så borde det vara överallt! Inre mer än rätt. Som konsument måste man få bra varor
  • klyban

Man har faktiskt lite ansvar själv och se till man inte tar dessa lådor, även om man kan tycka detta är affärens jobb.

hur många meter var det?
  • Cansu
    klyban skrev 2018-04-21 15:10:43 följande:

Man har faktiskt lite ansvar själv och se till man inte tar dessa lådor, även om man kan tycka detta är affärens jobb.

Man ser ju de inte. Det är ju inte självplock. Hur menar du att man ska ta eget ansvar för det?
  • klyban
    Cansu skrev 2018-04-21 15:42:07 följande:
    Man ser ju de inte. Det är ju inte självplock. Hur menar du att man ska ta eget ansvar för det?

Jag tittar alltid i botten eller försöker se hur det ser ut där.
    Då detta är rätt vanligt.

Jag pratade om ansvar att titta själv, så slipper man lämna tillbaka.

hur många meter var det?
  • viseversa

Jag hade inte tvekat. Har ju betalt dyrt för dom. Klart du kan lämna tillbaka.

Svar på tråden Lämna tillbaka fula vindruvor?