Bästa framåtvända bältesstolen?
Hej
Sonen ska snart vändas framåt och vilken framåtvända bältesstolen tycker ni är den bästa?
Tack för tips
Hej
Sonen ska snart vändas framåt och vilken framåtvända bältesstolen tycker ni är den bästa?
Tack för tips
Besafe Izi up x3.
Tack, ngn mer?
Cybex m-fix :)
Cybex solution m-fix heter den :)
Tycker att de som är smalast är smidigast. VI har inte så breda säten och får leta efter fastsättningen hela tiden, mycket irriterande!
Hade en smalare förr, som blivit för gammal och när vi köpte ny till minsta barnet tänkte vi inte på bredden, vilket vi ångrar nu...
Står mellan dessa:
-Maxi cosi rodifix airprotect
- Cybex solution m-fix
- Besafe izi up X3
Vilken hade ni valt?
Står mellan dessa:
-Maxi cosi rodifix airprotect
- Cybex solution m-fix
- Besafe izi up X3
Vilken hade ni valt?
Har ni provat stolarna i bilen med barnet? Det kan vara skillnad på hur bältet hamnar.
Tack, nej det har vi inte.. Har en Volvo V70. Ska kanske se om de finns i en butik nära. Men brukar dem låta en prova dem i sin bil?
Jag killar cybexen för att de dels har det utökade krockskyddet men främst för den lilla flärpen man kan luta back uppe vid huvudet vilket gör att huvudet inte ramlar framåt när han somnar.
Sen skulle jag inte rekommendera att ta den smalaste om man får plats med en bredare då en small kan bli förliten tidigare än man behöver pga att barnet är för stort alt på vintern när de tex har en jacka på sig.
Jag killar cybexen för att de dels har det utökade krockskyddet men främst för den lilla flärpen man kan luta back uppe vid huvudet vilket gör att huvudet inte ramlar framåt när han somnar.
Sen skulle jag inte rekommendera att ta den smalaste om man får plats med en bredare då en small kan bli förliten tidigare än man behöver pga att barnet är för stort alt på vintern när de tex har en jacka på sig.
Man bör dock inte ha jacka i bilen eftersom bältet riskerar att hamna fel och för långt ifrån
Cybex