• Yenie

Visade först negativt sen positivt?

Hej!

Fick min senaste mens för 2 månader sedan och då var den oerhört kort (brukar ha mens 6-7 dagar men nu var de endast 3 dagar) tog ett graviditets test för ca. 1,5 mån sen och ett till för ca en månad sedan. Båda visade negativt trots att min mens var mycket sen.

Tog nu ett test igår som visade starkt positivt och undrar hur de kan bli så? Tidigare test tog jag ju ändå efter min förväntade mens så hur kunde dom vara negativa när det nu visar starkt positivt? Kände även av ett starkt morgonillamående vid den tiden som nu har försvunnit.

Hur långt gången kan jag vara pch varför har tidigare test varit negativa når jag ändå haft symtom och grovt misstänkt att jag var gravid?

• Svar på tråden Visade först negativt sen positivt?
  • viseversa

Tror du är i v 5-6ca dom visade antagligen neg för att du inte var gravid eller för att du testat för tidigt.

• Lillje

Är lite efter men har haft samma sak som dig så undrar exakt hur långt tid efter blödningen som du fick positivt graviditets test?

• JLES

Du blev nog gravid ägglossningen efter den mensen. Ibland är mensen lite konstig!Flört

Svar på tråden Visade först negativt sen positivt?