• sondika

Legoland

Hej!
    Vi ska en dryg vecka till Danmark i sommar (hyr stuga) och planerar att bl.a åka till Legoland. Våra barn är 9 och 5 år gamla.

Några frågor:
    Rekommenderar ni 2 dagar i Legoland? Vi vill ju inte behöva stressa...
    Jag kan inte se att man får någon rabatt för 2 dagars entré (om man inte också bokar boende) - och att betala för TVÅ 1-dagars biljetter bli ju väldigt dyrt... (vad jag ser så kostar en dag 309 dkk.)

Är det mycket mer folk där på helgerna (i slutet av juli)?

Vad kostar det att köpa lego på plats? Är det billigare/dyrare än att köpa på andra platser?

Andra tips?
    Tack!! :)

• Svar på tråden Legoland
  • Tonårsmamman1

Nu är det länge sedan vi var där, men ja, där är mycket folk i semestertider.

Jag hade satsat på två dagar, just för att mycket tid går åt till att köa. Ett tips är att börja längst in i parken, där brukar vara ledigare tidigt på dagen, eftersom många tenderar att stanna till vid attraktionerna allt eftersom de kommer fram till dom.

Ska ni vara i Danmark en vecka, så kan ni ju faktiskt se vad ni tycker efter en dag, om ni vill gå in en dag till? Ni kanske tycker det räcker med en dag?

• sondika
    Tonårsmamman1 skrev 2018-04-19 11:05:14 följande:

Nu är det länge sedan vi var där, men ja, där är mycket folk i semestertider.

Jag hade satsat på två dagar, just för att mycket tid går åt till att köa. Ett tips är att börja längst in i parken, där brukar vara ledigare tidigt på dagen, eftersom många tenderar att stanna till vid attraktionerna allt eftersom de kommer fram till dom.

Ska ni vara i Danmark en vecka, så kan ni ju faktiskt se vad ni tycker efter en dag, om ni vill gå in en dag till? Ni kanske tycker det räcker med en dag?

Bra tips om att börja längst in!

Tror dock vi behöver planera gällande antal dagar, redan i förväg. Men jag är förvånad att det inte finns ngn rabatt för om man går 2 dagar efter varandra (det finns det ju på de flesta andra ställen, tex Kolmården).

• Mandel

Vi hade 2-dagars och det gick åt utan problem trots att vi åkte i mitten av juni och det var väldigt tomt i parken.
    En del åkattraktioner behövde barnen inte ens kliva ur utan fick åka en gång till direkt och en del fick de kliva av och springa till insläppet och åka med gången därpå.

Jag tyckte att Legot där var dyrare än att köpa på ex CityGross.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sondika
    Mandel skrev 2018-04-19 11:54:27 följande:

Vi hade 2-dagars och det gick åt utan problem trots att vi åkte i mitten av juni och det var väldigt tomt i parken.
    En del åkattraktioner behövde barnen inte ens kliva ur utan fick åka en gång till direkt och en del fick de kliva av och springa till insläppet och åka med gången därpå.

Jag tyckte att Legot där var dyrare än att köpa på ex CityGross.

Tack för svar!
    Köte ni 2-dags (alltså inte två 1-dagars) biljetter? Utan boende? Jag kan inte se att det finns som alternativ.

Bra att veta om legot. Tänker att det är bra att säga till barnen INNAN om de får eller inte får köpa lego på plats...
  • Mandel
    sondika skrev 2018-04-19 12:06:13 följande:
    Tack för svar!
    Köte ni 2-dags (alltså inte två 1-dagars) biljetter? Utan boende? Jag kan inte se att det finns som alternativ.

Bra att veta om legot. Tänker att det är bra att säga till barnen INNAN om de får eller inte får köpa lego på plats...
    Vi bokade husvagnsplats och entré samtidigt.
    Det gick att boka fler nätter än entré i alla fall
    Det spelades musik från Legofilmerna i servicehusen på campingenså man var ganska trött på det efter ett par dagar...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Legoland