• BragoP

Hur klär ni era barn i vagnen?

Jag tycker det är jättesvårt just nu. Jag har en dotter på 5 månader och tycker att det är sjukt svårt att klä henne i vagnen.

Hur gör ni med era barn? Hur gamla är dom och vart i landet bor ni (alternativt skriv vilket typ av väder ni har).

• Svar på tråden Hur klär ni era barn i vagnen?
  • EpicNurse

Vanliga innekläder, tjocktröja, mössa och vinteråkpåse fortfarande som är olika öppen beroende på hur varmt det är. Vi har 5-15 grader om dagarna.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sommarlängtande

Har en liten som är snart 6 månader. Kände samma som du så jag köpte en tunn sommarjacka igår som tar lite vatten och vind. Ville ha något som skyddar över hals och axlar nu när vi bytt till sittvagn. Så nu klär jag henne i vanliga innekläder, den tunna jackan och sedan vinteråkpåsen som jag, precis som ovan skriver, har öppen olika mycket beroende på väder.

• Anotherone

Min pojke fyller 1 senare i vår och har jeans eller lite tjockare byxor, body eller tröja plus collegejacka eller fleece beroende på temperatur. Mössa på huvudet! Skorna ligger i varukorgen, han går inte riktigt än men om vi tar ett stopp i en lekpark så vi på dem så att han har nåt på fötterna.

Vi har fortfarande vinteråkpåsen i vagnen men den är öppen och sen har vi olika filtar att reglera värmen med. Vi har haft 5-12 plus senaste veckan .

• Rödtjärnens Anna

Vanliga innekläder, tjocktröja, vinteråkpåse. Då det är lite varmare ute, underställ, vanliga mjukisbyxor, halvtjock tröja (tjockare än en vanlig body) och skaloverall.

Mössa, vantar (tjockare vid källare väder) och ett par extra raggsockor då skaloverallen är på.

Vi bor i mellersta Norrland och har haft upp till 15 grader de senaste dagarna.. (idag är det tyvärr 2 burr). Sonen är 8 månader, använder oftast sittvagn eller bärsele då vi promenerar, och liggvagn då vi sover middag ute ett par timmar om dagen.

• BragoP

Lite skönt att höra att det inte bara är jag som har lite problem. Jag har låtit henne ha body, vanliga byxor, tjockare tröja, mössa och vantar i en lite tunnare åkpåse och sen försökt reglera värmen med hjälp av filtar Under det vindtäta överdraget. Vi har haft 5-15 grader senaste veckan.

Svar på tråden Hur klär ni era barn i vagnen?